2013-10-17, 22:10
Medlem
har fått tips om att paroxetin ska vara kanonbra mot ångest. vad har ni flashbackare för erfarenheter? träffar läkaren imorgon, så snabba svar uppskattas.
Citera
2013-10-17, 22:35
Medlem
Skiljer inte så jättemycket mellan olika SSRI men Paroxetin är generellt något effektivare mot ångest och tvång än övriga SSRI. Bra preparat mot ångest är det i alla fall.
Citera
2013-10-17, 22:48
Medlem
Newarks avatar
det är skit, ,många biverkningar av paroxetin. fråga om fluoxetin kanske
Citera
2013-10-17, 23:06
Medlem
Har tagit det nån månad. Bara 20 mg. Har fortfarande grov ångest. Hatar ssri överlag tycker inte att det funkar, iaf inte babydoserna jag fått, dock ger det jävligt trista biverkningar. Har fått mindre sexlust ökad aptit osv, jävligt klassiskt men det drabbar ju inte alla
Citera
2013-10-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Har tagit det nån månad. Bara 20 mg. Har fortfarande grov ångest. Hatar ssri överlag tycker inte att det funkar, iaf inte babydoserna jag fått, dock ger det jävligt trista biverkningar. Har fått mindre sexlust ökad aptit osv, jävligt klassiskt men det drabbar ju inte alla
Det kan inte tänkas att Cannabis är orsak till din ångest? Antidepressiva brukar inte fungera om droger är orsaken till ökad ångest eller depression.
Citera
2013-10-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
har fått tips om att paroxetin ska vara kanonbra mot ångest. vad har ni flashbackare för erfarenheter? träffar läkaren imorgon, så snabba svar uppskattas.

Har tagit det under 2 år och haft tur, fungerade hyfsat på mig även om det tog ett tag innan full effekt.
Det var Paroxetin Melan och mot depression, ångest och torgskräck vilket jag hade.
Biverkningarna var lojhet, sämre potens, mer känslomässig likgiltighet, rejäl trötthet och svårt att vakna särskilt på morgnar.
Led av kraftig ångest vilket förstörde mitt liv, så för mig så räddade paroxetin mig, så för mig var det värt det.

Det kan vara konstig och lätta obehagskänslor i huvudet när man väl börjar doseringen eller slutar med den. Tryck och tomhetskänsla i huvudet, håglöshet vilket håller i sig i ca 2veckor max sedan så hamnar man på en stabil nivå. *Like this* --->

Jag rekommenderar den om man lider av ångest och det är ett vardagligt problem.
Citera
2013-10-18, 19:37
Medlem
jag får tydligen inte äta ssri pga min bipolära sjukdom, så jag fick seroquel depot. hur är den?
Citera
2013-10-19, 00:40
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle

Lika dålig som alla andra lagliga mediciner.
Citera
2013-10-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Det kan inte tänkas att Cannabis är orsak till din ångest? Antidepressiva brukar inte fungera om droger är orsaken till ökad ångest eller depression.

Jag är bipolär så det är nog det som är anledningen. Har testat att chilla med gåsen men då får jag ännu mer ångest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in