Var på en fest en gång och stämningen var väl lite barnslig och uppsluppen med fisar och dylikt. Jag hade själv redan två gånger hoppat upp nästan en meter i luften och slått ihop klackarna och släppt en brakskit, till allmän förtjusning! Men alla goda ting är icke tre... Den tredje gången så blev det katastrof; "prutt floff floff" lät det! I och för sig till allmän glädje då några av kamraterna skrattade så dom nästan dog... ett kilo stinkande "folkskit" hade likt ett mindre vulkanutbrott lämnat tarmarnas trygga tillvaro, och rann nu ner efter benen.... Snabbt in på badrummet där jag fick duscha med byxorna på och kunde bara konstatera att hela pungen och rövhåren var nerkletade med äcklig diarré som stank så illa att jag funderade kort på att ta livet av mig!
efter det fick jag uppleva den bisarra känslan av att åka hem i lånade trosor och rosa joggingbyxor som passade "jättefint" till min ljusblåa skjorta. Många var blickarna jag fick på mig under bussfärden hem...
En annan rolig anekdot jag minns, drabbade inte mig själv utan en god vän när vi var ute och reste i Sydostasien på nittiotalet. Vi var båda två unga artonåringar och säkert väldigt omogna, i varje fall så hade vi inte planerat vår bussresa genom djungeln särskilt väl. Vi hade inte köpt med oss något att äta, dasspapper hade vi inte heller.... Efter ca 16 timmar på bussen är vi naturligtvis vrålhungriga! Då till vår stora lycka stannar bussen i en liten by mitt i "spenaten" - "Stop her one hour" sa vår chaffis med sin härligt brutna asiatengelska. Vi gick iväg på upptäcktsfärd genom den lilla djungelbyn med stor förhoppning att hitta något ätbart för våra tomma och nu kraftigt kurrande magar. Till vår stora glädje så hittar vi ett ställe mitt på bygatan där dom har en köttgryta som puttrar i en kittel över öppen eld, det luktar verkligen himmelskt gott! Asiatisk kalops med stark kryddning... Jag konstaterade dock snabbt att den grytan har troligen värmts upp många gånger då den har "skinnat" sig på sidorna i detta kokkärl minst tio gånger...
Men min kamrat han är så jävla hungrig att han ska prova trots mina varningar och protester, Han får en äggformad benvit porslinsskål med köttstuvning och ett nybakat "pitabröd" jag själv beställer fyra pitabröd, varpå kineskärringen tittar förnärmat på mig med en min som tydligt avspeglar hennes åsikt; duger inte min mat åt dig din bortskämda västerlänning!? Hursomhelst så äter jag mina bröd och blir mätt och nöjd, min kamrat formade sitt pitabröd till en "sked" och skyfflade raskt i sig sin "asiatkalops" varpå måltiden avslutas med att han lite grötmyndigt konstaterar att; Där missade du något gott he he! Lustigt nog hann nästan inte meningen avslutas innan det lät som ett avlägset åskväder eller artillerield långt bort i fjärran, en panikartad blick som börjar flacka runt och svettningar i ansiktet! Hjälp mig, säger han, jag har redan skitit på mig lite grann... Jag lyckades snabbt få reda på var den "offentliga rövtömmaranläggningen" låg. Jag hjälper min vän dit. Det visar sig vara ett litet skjul av gammal rostig korrugerad plåt samt ett hål i marken med en ränna som leder avföringen till en inhägnad med grisar på en slänt bakom dasset (grisar äter skit!) Nåväl i detta gamla sunkiga skjul förlorar min panikslagne och skamsne vän sin sista värdighet oss emellan för all tid och evighet... Han får snabbt krängt av sig sina nerbajsade boxershorts och tar tag i de två handtagen som fanns i taket på skjulet och hänger där nu och "sprutbajar ner bokstavligt talat halva skjulet" inklusive sin egna skor!! Kan meddela att den synen kommer jag aldrig glömma! En man som hänger i taket med uppdragna ben och bara lavemangskiter för kung och fosterland... rövhålet står rätt ut kan man säga!
Så småningom är han klar och då konstaterar vi att dasspapper hade ju varit bra at ha... Det står en spann med brunt bajsfärgat vatten vid väggen samt en pinne däri, som man tydligen ska ta och skrapa rent rövhålet med, vilket säkert 354 personer före oss redan gjort med just den pinnen... Kamraten offrar sin t-shirt på rövsanering men får ytterligare en sista skitattack efter det! Han får återigen panik och börjar nästan gråta och ber mig plocka stora löv i djungeln som han kan torka sig i arslet med, vilket jag gör givetvis (ville själviskt nog inte offra min fina märkesskjorta...) Han torkar sig och tillslut är han klar för att lämna skithuset. då som grädde på moset kör han ner foten i sin sko som han hade lyckats att skita i!! Denna lunch slutade med att han fick springa helt naken genom byn tillbaka till bussen för att få packa upp nya kläder, då det var väldigt bråttom så vi inte skulle bli strandade på detta skitställe!
Byns befolkning och de andra passagerarna skrattade och applåderade oss när vi kom springande.... Givetvis fick han sen också eksem i röven! förmodligen av löven som jag plockade till honom... Suck stackars människa, det var inte lätt att förklara på apoteket i Bangkok att han hade fått en allergisk eksemreaktion i arslet... Sen den dagen har vi ett internt skämt oss emellan "ät inte mer än du kan skita...."
efter det fick jag uppleva den bisarra känslan av att åka hem i lånade trosor och rosa joggingbyxor som passade "jättefint" till min ljusblåa skjorta. Många var blickarna jag fick på mig under bussfärden hem... En annan rolig anekdot jag minns, drabbade inte mig själv utan en god vän när vi var ute och reste i Sydostasien på nittiotalet. Vi var båda två unga artonåringar och säkert väldigt omogna, i varje fall så hade vi inte planerat vår bussresa genom djungeln särskilt väl. Vi hade inte köpt med oss något att äta, dasspapper hade vi inte heller.... Efter ca 16 timmar på bussen är vi naturligtvis vrålhungriga! Då till vår stora lycka stannar bussen i en liten by mitt i "spenaten" - "Stop her one hour" sa vår chaffis med sin härligt brutna asiatengelska. Vi gick iväg på upptäcktsfärd genom den lilla djungelbyn med stor förhoppning att hitta något ätbart för våra tomma och nu kraftigt kurrande magar. Till vår stora glädje så hittar vi ett ställe mitt på bygatan där dom har en köttgryta som puttrar i en kittel över öppen eld, det luktar verkligen himmelskt gott! Asiatisk kalops med stark kryddning... Jag konstaterade dock snabbt att den grytan har troligen värmts upp många gånger då den har "skinnat" sig på sidorna i detta kokkärl minst tio gånger...
Men min kamrat han är så jävla hungrig att han ska prova trots mina varningar och protester, Han får en äggformad benvit porslinsskål med köttstuvning och ett nybakat "pitabröd" jag själv beställer fyra pitabröd, varpå kineskärringen tittar förnärmat på mig med en min som tydligt avspeglar hennes åsikt; duger inte min mat åt dig din bortskämda västerlänning!? Hursomhelst så äter jag mina bröd och blir mätt och nöjd, min kamrat formade sitt pitabröd till en "sked" och skyfflade raskt i sig sin "asiatkalops" varpå måltiden avslutas med att han lite grötmyndigt konstaterar att; Där missade du något gott he he! Lustigt nog hann nästan inte meningen avslutas innan det lät som ett avlägset åskväder eller artillerield långt bort i fjärran, en panikartad blick som börjar flacka runt och svettningar i ansiktet! Hjälp mig, säger han, jag har redan skitit på mig lite grann... Jag lyckades snabbt få reda på var den "offentliga rövtömmaranläggningen" låg. Jag hjälper min vän dit. Det visar sig vara ett litet skjul av gammal rostig korrugerad plåt samt ett hål i marken med en ränna som leder avföringen till en inhägnad med grisar på en slänt bakom dasset (grisar äter skit!) Nåväl i detta gamla sunkiga skjul förlorar min panikslagne och skamsne vän sin sista värdighet oss emellan för all tid och evighet... Han får snabbt krängt av sig sina nerbajsade boxershorts och tar tag i de två handtagen som fanns i taket på skjulet och hänger där nu och "sprutbajar ner bokstavligt talat halva skjulet" inklusive sin egna skor!! Kan meddela att den synen kommer jag aldrig glömma! En man som hänger i taket med uppdragna ben och bara lavemangskiter för kung och fosterland... rövhålet står rätt ut kan man säga!
Så småningom är han klar och då konstaterar vi att dasspapper hade ju varit bra at ha... Det står en spann med brunt bajsfärgat vatten vid väggen samt en pinne däri, som man tydligen ska ta och skrapa rent rövhålet med, vilket säkert 354 personer före oss redan gjort med just den pinnen... Kamraten offrar sin t-shirt på rövsanering men får ytterligare en sista skitattack efter det! Han får återigen panik och börjar nästan gråta och ber mig plocka stora löv i djungeln som han kan torka sig i arslet med, vilket jag gör givetvis (ville själviskt nog inte offra min fina märkesskjorta...) Han torkar sig och tillslut är han klar för att lämna skithuset. då som grädde på moset kör han ner foten i sin sko som han hade lyckats att skita i!! Denna lunch slutade med att han fick springa helt naken genom byn tillbaka till bussen för att få packa upp nya kläder, då det var väldigt bråttom så vi inte skulle bli strandade på detta skitställe!Byns befolkning och de andra passagerarna skrattade och applåderade oss när vi kom springande.... Givetvis fick han sen också eksem i röven! förmodligen av löven som jag plockade till honom... Suck stackars människa, det var inte lätt att förklara på apoteket i Bangkok att han hade fått en allergisk eksemreaktion i arslet... Sen den dagen har vi ett internt skämt oss emellan "ät inte mer än du kan skita...."