Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 19:53
  #1
Medlem
Hej jag köpte en stationär dator idag, och sen köpte jag en skärm för sig.
Problemet är nu att sladden jag fick med när jag köpte skärmen inte passar ihop med datorn.
Så vilken sladd behöver jag? Jag fick med en sån där vanlig sladd, men bakom datorn är uttaget smalare och avlångare.

Däremot så fanns det en svart grej bakom datorn med ihopskruvad lock där det står "do not remove", det gjorde jag och sladden passade ihop med uttaget. Men nu står det no signal.

Vad ska jag göra? Är helt okunnig.
Citera
2013-10-17, 20:00
  #2
Medlem
Power41s avatar
De vanligaste är dvi (vit), vga (blå) och HDMI. Bara googla för bilder.
I skärmen borde det väl finnas mer än en ingång?
Kolla om det finns likadana på datorn och skärmen. Köp sladd som passar eller adapter.
Citera
2013-10-17, 20:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittrokigt
Hej jag köpte en stationär dator idag, och sen köpte jag en skärm för sig.
Problemet är nu att sladden jag fick med när jag köpte skärmen inte passar ihop med datorn.
Så vilken sladd behöver jag? Jag fick med en sån där vanlig sladd, men bakom datorn är uttaget smalare och avlångare.

Däremot så fanns det en svart grej bakom datorn med ihopskruvad lock där det står "do not remove", det gjorde jag och sladden passade ihop med uttaget. Men nu står det no signal.

Vad ska jag göra? Är helt okunnig.
Jo, det märks.

Den där "vanliga sladden", var det VGA?

Och sladden som du fick med skärmen, kan det ha varit HDMI, tro? Eller DVI?

Tror du att du kan gräva fram länkar till datorn och skärmen du köpte? Det skulle underlätta.
Citera
2013-10-17, 20:02
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och vad har detta problem med Köpråd - PC: Bildskärmar att göra?

Tråd -> Hårdvara PC

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback