Sedan kan sägas också att när jag fick telefonen beslagtagen 2018 av anledning som är oväsentlig, då gjorde dom överhuvudtaget ingen tömning alls, istället har man öppnat telefonen, öppnat exempelvis ”Messenger appen” och fotat av konversationer som de ansåg hade vikt i förundersökningen. Ser fan lite amatörmässigt ut när man ser snutens stora jävla tumme över halva displayen och en del av texten i konversationen är täckt, helvete hur svårt ska det vara att antingen ta en skärmdump eller varje fall lägga ner telefonen på plant underlag och därefter fota..
Vet också att exempelvis Facebook - Messenger är ett företag/applikation som polisen har grava problem att få tillgång till exempelvis misstänktas chatt historik, dels har jag fått till mig att det är en fruktansvärd byråkrati för att bara skicka förfrågan om att öppna upp någon chattar samt spegla av konversationerna och dels är Facebook/Meta fruktansvärt tjuriga med att ha någon form av samarbetsavtal med varje fall svensk polis, mången utredare har stångat sig blodig för att försöka få ut chattar, därför man fotar av istället antar jag..
Den inställningen kan Facebook fortsätta att hålla på kan jag tycka, av all skit som de fyllt nätet och vår verklighet med så är ju det där fantastiskt trevligt!!