Citat:
Ursprungligen postat av
Haktad
Sent svar nu, men man kan väl inte nollställa sin telefon på distans med tanke på att de sätter telefonerna i flygplansläge. Telefonen måste väl ha uppkoppling för att radera sitt innehåll på distans?
Helt riktigt! I flygplansläge så kan du inte nå Apple ID från extern enhet, exempelvis en data då telefonen ej kan ha kontakt med vare sig wifi eller koppla upp mot mast.
Resten förklarar ju sig själv som du skriver, kan man inte koppla upp telefonen är det ju eventuellt helt jävla omöjligt att fjärr radera den eftersom i flygplansläge är den en död sten.
Jag har fått till mig att en del av varför man lägger misstänktas telefoner i flygplansläge är för att funktionen ”hitta min iPhone” och andra funktioner som tillåter någon utifrån att lokalisera enheten då stängs av, plus alla eventuella dolda tracking applikationer, detta för att misstänkt eller andra inte ska kunna ta reda på exakt vart man skickar telefonerna för att knäckas och speglas, kan tänka mig att man vill ha stark sekretess kring vart teknik-firmorna som hjälper polisen att bryta sig in i misstänktas telefoner eller data..