Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 14:44
  #1
Medlem
Bygga en Nas server som är bra för Plex! Hjälp!
Jag skulle behöva era råd och tips på vad jag behöver för att bygga en egen Nas server som klarar av att streama och transcoda 1080p filmer till tv, ipad och dator. Jag kan INGENTING om dator bygge osv så tips tack!

Mina krav:
* Kunna transcoda alla sortes filmer till ipad, dator och tv.
* Bittorent skall kunna fungera så jag kan ladda ner torrents osv när jag inte är hemma.
* Så billig som möjligt (2-3000) helst...
* Plex media server är ett måste!

Sen vill jag även ha tips på vilket OS jag skall använda, vad är lättast och bäst för mitt bruk?

Tack!
Citera
2013-10-18, 18:41
  #2
Medlem
Nytt-kontos avatar
köp chasi efter hur mycket disk du vill ha, moderkort efter hur mycket disk du vill ha och vilken procesor du väljer och i3/i5/i7 processorer är att rekommendera beroende på hur mycket pengar du vill lägga ner.

Det är inget jätte krävande du gör och det är processorn som är nyckeln till lyckad nas.

Kör Windows 7 om du vill ha det enkelt, Windows server om du vill ha bättre server inriktad (mycket mer jobb och inget för den okunniga) eller en Linux variant för att kunna göra en väldigt avancerad miljö.
Citera
2013-10-21, 14:36
  #3
Medlem
qrizzes avatar
tråd passar bättre i hårdvara - pc

Hårdvara (Nätverk) --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback