• 2
  • 3
2013-10-24, 10:39
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Salus Ansvar gick det inte att pruta hos. Dom svarade på min förfrågan:
"Tack för ditt mejl.
Det är tråkigt att vi är dyrare än de bolagen, och tyvärr kan vi inte sänka premien."

Jag ser det som att jag ger dom chansen att konkurrera med andra intressenter.
Tycker det är rimligt.

Men snålhetskänslan hänger nog kvar hos många som en från en tid då det var fult/skamligt att visa att man kanske var fattig.

Jag prutade ner min hemförsäkring hos salus ansvar, va inga problem alls. Dock får du nog ta och lyfta luren istället för att "pruta" via mail.
Citera
2013-10-25, 01:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Jag prutade ner min hemförsäkring hos salus ansvar, va inga problem alls. Dock får du nog ta och lyfta luren istället för att "pruta" via mail.

Va!
Ska göra det nästa gång. Dom lät så avmätta, nästan stötta. Sa också: vi konkurerar inte med pris vi konkurerar med kvalitet.
Högfärdigt.
Men faktiskt dom brukar ha bra kvalitet.
Men kanske var just en sån där som tycker att det är snålt att pruta som svarade mig.
Senast redigerad av Jof 2013-10-25 kl. 01:35. Anledning: syft. fel
Citera
2013-10-25, 13:51
Medlem
idiamindadas avatar
När jag handlar bildelar (sällan nuförtiden efter jag upptäckt priserna på internet) så säger jag "åså var det rallyrabatten på 30%". "Va kör du rally" blir motfrågan. "Nä, jag hatar rally, men rabatten gillar jag!". Är man lite rolig och lagom fräck brukar det gå vägen. Finns det tid ska man snacka skit med personalen - både trevligt och lönsamt! Spar jag några hundra på att slänga käft i 15s ser jag det som en bra timpenning!

Några gånger har jag sålt grejer i Norrland (skoter) - där blir man lite förvånad hur de bara säger att de tar den utan en tendens till att pruta trots jag lagt på några tusingar i prutmån.. Är det en riktigt trevlig person så har det hänt att jag prutat åt honom.
Citera
2013-10-25, 15:30
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Man får tänka på att det finns alltid marginaler på alla produkter, att dom i vissa branscher är ohyggligt höga gör iallafall att jag väljer att pruta ( nu gäller det större bolag )

Lisas blomsterhandel på hörnet kan jag ha mer överseende med att dom kan tvingas ha höga priser, då det oftast inte säljs i samma volymer som telias mobilabonnemang.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in