Inte alldeles för ofta som man prutar inte!
Det är nästan alltid viss prutmån om man köper begangnade saker (delvis för att varan kanske inte stämmer överens med "beskrivningen").
Kolla bara blocket +50% har viss prutmån. Myrorna, om jag inte minns fel så prutar de flesta där inne? Anledningen är att man säljer begangnade kläder där ev. skador finns. Butiken hittar ofta inte alla skador heller. De får man söka efter själva. Om butike har räknat med 100 kr för ett plagg där de missat 1 stor skada så är plagget inte "värt" 100 kr. De inser de själva också?
Sen har jag aldrig sett någon "pruta" på t.ex Carlings eller Intersport? Däremot så går det alltid att förhandla till sig saker när man köper nya produkter. Ta elgiganten t.ex... köpa saker där upprepade gånger och om man köper en tvättmaskin så vill man även ha stekpannan

funkar nästan alltid så länge man själv vet vad pengar är...
Köper man andra dyra saker så bör man förhandla!
Som jag nämnde innan så har jag aldrig hört någon som gjort detta (pruta/förhandla) i klädesbutiker. Men varför inte testa... köp kläder för 2500 och sen säg att du är intresserad att ta dessa om du får de där asgryma snorgröna kalsongerna på köper... kanske funkar?
Dock så kommer de nog inte tillåta om någon säger... - Du får 2350... -.-
Man får väl vara lite charmig!
Hursom... nya produkter "går inte" att pruta ned. Vad har ni andra att säga?
Nybilar går de att pruta på? Begangade (via firmor) går alltid... däremot kanske det är lättare att "förhandla" till sig bättre pris via t.ex extra utrustning för samma peng... PÅ nybilar?
Jag är inte den som prutar på en blocket annons där en riktigt seriös säljare vill kränga något där priset är OK och han har påpekat alla fel. Då är det bara att tacka och betala!
Förhandla borde alla göra. Man får oftast mycket annat skit (det blir inte billigare) men om man lyckas så går man ur butiken med det man köpte + "gratisvaror".