Citat:
Ursprungligen postat av
Brajonisten
Vi ska köra ner en bil som är köpt i Sverige ner till Italien där den ska användas. Fråga mig inte varför. Berlin är tänkt att vi ska spendera första natten, sedan vidare nästa dag till Prag där vi stannar i 2-3 dagar. Därefter är det tomt i planeringe om vi inte stannar resterande nätter på gården i Italien dit bilen ska.
Ni skulle kunna åka Prag - Munchen. Enligt en reseplanerare som jag kollade på så bör det tar 3 timmar och 39 minuter med bil. Men säg åtminstone 4 timmar så finns det en viss reservation för trafikköer etc. Sedan ligger Milano drygt 5 ½ -6 timmar bort. Eller 5 timmar och 17 min enligt reseplaneraren, men reseplanerare tar aldrig hänsyn till att bland annat trafikköer och att man kan behöva köra i olika hastigheter. Därefter är det bara några timmar kvar till gården ni ska till. Tror jag. Jag kollade bara upp restider till Genua som ligger i samma provins (Genova). Antingen kan ni stanna där i bara en natt och sedan åka vidare, eller så kan ni stanna 2 nätter någonstans.
Detta är dock bara förslag från min sida då det är två städer (Munchen och Milano alltså) som jag själv har besökt, och de ligger någorlunda längs vägen dit ni ska.
Nackdelen är väl att man egentligen inte ska köra till någon av städerna. Det kan till exempel vara svårt att köra bil i stadskärnan och vara svårt att hitta parkeringsplatser.