Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-15, 09:33
  #1
Medlem
jeensens avatar
Hallo gott folk!

Igår hände något mindre roligt, stoppad av Farbror Blå när jag mitt under flytten med full packning mot nya lägenheten nykter och allt med min sambo, dom ser att jag tidigare blivit dömd för ringa narkotika så dom ska självklart plocka med mig in på test.

fick lämna piss/blodprov. Och dom jävlarna tog mitt körkort nu under väntan av utredning. Hur fan funkar detta tycker det är HELT sjukt jag var spik nykter men hade rökt för kanske en vecka sen, kommer med största sannolikhet att visa på piss men ska jag bli av med körkortet för det och torska för DROGRATTFYLLA?! eller går körkortet helt på vad blodprovet visar? och i så fall hur länge sitter det i blodet?

Grisarna gjorde även husrannsakan både i bilen och i min lägenhet, 6 st poliser med droghund och allt Usch.

Hur ska jag bevisa att jag var nykter?
Citera
2013-10-15, 09:42
  #2
Medlem
Är det inte jobbigt att tänka på att du kunnat slippa alla dessa problem och du struntat i att göra ett urinprov?

Det är svårt att säga om blodprovet kommer vara positivt, finns ju ingen information om det nånstans :/
Citera
2013-10-15, 09:47
  #3
Medlem
pponmms avatar
Cannabis sitter i blodet ca. 12-48 timmar om du bara har rökt en/några väldigt få gånger på raken. Annars sitter det kvar i ca. 7 dagar om du har rökt lite dagligen. Du kommer högst troligtvis att klara dig på blodprovet i alla fall, men pisset kommer du antagligen åka dit på om det inte var så att du rökte en gång för första gången på en månad eller liknande.

Den stora frågan är väl varför du gick med på att pissa? Du vet väl att dem inte kan tvinga dig till att pissa va? Du hade absolut kunnat total-neka piss och bara gett dem ett blodprov istället!

Lycka till!
Citera
2013-10-15, 09:58
  #4
Medlem
lehirals avatar
Hur stor är chansen att dom tar in en på prov om man kör bil? Om man inte klär sig som en typisk stoner, eller har diverse 420/legalize it stickers. Tänkte om man åker runt med folk som ser ut som pundare/blivit dömda eller är kända av polisen.
Citera
2013-10-15, 10:17
  #5
Medlem
jeensens avatar
Jag har chillat ner med rökat har bara rökt någon enstaka gång när det bjudits på fest eller liknande senaste månaden, försökte vägra piss men dom sa att eftersom jag körde bil är jag tvungen till båda (jag vart förmodligen lurad där) men frågan är ju om piss visar positivt men blod negativt då ska jag väl ändå få körkortet tillbaka ?! Det visar ju på att jag var nykter vid körningen?:/
Citera
2013-10-15, 10:20
  #6
Medlem
jeensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Hur stor är chansen att dom tar in en på prov om man kör bil? Om man inte klär sig som en typisk stoner, eller har diverse 420/legalize it stickers. Tänkte om man åker runt med folk som ser ut som pundare/blivit dömda eller är kända av polisen.

Klär mig inte som en typisk "stoner" ser ut som vem som helst typ. Kändes dock som dom stod o vänta på mig tog mig efter ca 20meter när jag körde.. Så jävla sjukt och husrannsakan med hund när jag inte ens hade något på mig... Usch
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback