2013-10-14, 19:28
Medlem
JustWannaLeivas avatar
Tyckte det var konstigt att det inte? fanns någon tråd för Fifa 14 Karriärläge! Lirar alla online numera?

Jag har kört 1/2 säsong med mitt Hull City med främsta mål att inte åka ur Premier League, ligger just nu på 15:e plats men låg illa till vid december och kände i Januari fönstret mig tvungen att köpa objektet som ger en mer pengar i karriärläget från katalogen

Har nu följande lag:

(*lån) = spelare som var inlånade från karriärens början

MV: Allan McGregor 76

HB: Martin Kelly 75 (köp) - CB: Aymeric Laporte 75 (köp) - CB: Raphael Varane (lån) 81 - VB: Maynor Figueroa 75

HDM: Marco Verratti (lån) 77 - VDM: Tom Huddlestone 76

HM: Mamadou Niang 75 (köp) VM :Robbie Brady 74

COM: Ross Barkley 75 (köp)

ANF: Alexandre Pato 81 (köp)

Bänk: MV: Steve Harper 66 - CB: Jeffrey Bruma 72 (köp) - HB: Liam Rosenior 68 - CM: Jake Livermore 75 (*lån) - COM: Adryan 73 (köp) - ANF: Yannick Sagbo 73 - ANF: Danny Graham 73 (*lån)
Senast redigerad av JustWannaLeiva 2013-10-14 kl. 19:37.
Citera
2013-10-14, 19:43
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustWannaLeiva
Tyckte det var konstigt att det inte? fanns någon tråd för Fifa 14 Karriärläge! Lirar alla online numera?

Jag har kört 1/2 säsong med mitt Hull City med främsta mål att inte åka ur Premier League, ligger just nu på 15:e plats men låg illa till vid december och kände i Januari fönstret mig tvungen att köpa objektet som ger en mer pengar i karriärläget från katalogen

Har nu följande lag:

(*lån) = spelare som var inlånade från karriärens början

MV: Allan McGregor 76

HB: Martin Kelly 75 (köp) - CB: Aymeric Laporte 75 (köp) - CB: Raphael Varane (lån) 81 - VB: Maynor Figueroa 75

HDM: Marco Verratti (lån) 77 - VDM: Tom Huddlestone 76

HM: Mamadou Niang 75 (köp) VM :Robbie Brady 74

COM: Ross Barkley 75 (köp)

ANF: Alexandre Pato 81 (köp)

Bänk: MV: Steve Harper 66 - CB: Jeffrey Bruma 72 (köp) - HB: Liam Rosenior 68 - CM: Jake Livermore 75 (*lån) - COM: Adryan 73 (köp) - ANF: Yannick Sagbo 73 - ANF: Danny Graham 73 (*lån)

Tycker karriärläge var roligare på gamla hederliga PS2, nu är det fan i mig inte roligt längre, skitsega menyer och ingen känsla när man vinner ligan eller någon stor cup sorgligt nog men EA ligger tyvärr på latsidan och satsar inget på karriärläget tyvärr.
Citera
2013-10-15, 15:13
Medlem
JustWannaLeivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Tycker karriärläge var roligare på gamla hederliga PS2, nu är det fan i mig inte roligt längre, skitsega menyer och ingen känsla när man vinner ligan eller någon stor cup sorgligt nog men EA ligger tyvärr på latsidan och satsar inget på karriärläget tyvärr.

Håller med till viss del men karriärläget har forfarande en hel del charm kvar, dessutom är det sjukt mycket bättre än dess motsvarighet i Fifa 13 tycker jag
Citera
2013-10-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustWannaLeiva
Håller med till viss del men karriärläget har forfarande en hel del charm kvar, dessutom är det sjukt mycket bättre än dess motsvarighet i Fifa 13 tycker jag

vad är det som du tycker har blivit bättre? jag tycker fortfarande att karriärläget saknar allt som de borde stå för, realism och känsla, det finns ingen som helst realism på transfermarknaden man kan köpa ronaldo till barcelona och messi till real om man nu skulle vilja!

Det känslosamma i spelet är också väldigt tama, publiken ser ut som dom är urklippta från någon tidning, de är tråkiga och ljudlösa, de vrålar lika mycket när man avgör ligan på hemmaplan med ett sent mål i 90:e minuten som när man vinner den första träningsmatchen för säsongen, Spelarna firar mål 2 och 2 medan resten av laget står runt omkring å klappar händerna, det kan va okej när man gör det 5:e målet i en 5-0 vinst men inte när man avgör champions league-finalen..
Citera
2013-10-15, 17:12
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
vad är det som du tycker har blivit bättre? jag tycker fortfarande att karriärläget saknar allt som de borde stå för, realism och känsla, det finns ingen som helst realism på transfermarknaden man kan köpa ronaldo till barcelona och messi till real om man nu skulle vilja!

Det känslosamma i spelet är också väldigt tama, publiken ser ut som dom är urklippta från någon tidning, de är tråkiga och ljudlösa, de vrålar lika mycket när man avgör ligan på hemmaplan med ett sent mål i 90:e minuten som när man vinner den första träningsmatchen för säsongen, Spelarna firar mål 2 och 2 medan resten av laget står runt omkring å klappar händerna, det kan va okej när man gör det 5:e målet i en 5-0 vinst men inte när man avgör champions league-finalen..

Håller helt med, spelarna springer ju allt som oftast runt som apor när man gör mål vilket endast bidrar till en negativ känsla som gör att motivationen till att vinna trofeér och spela vidare i karriärläget försvinner, transferfönstret är som du säger också väldigt dåligt tyvärr.

Här är lite saker jag vill att EA inför till karriärläget på nästa generations konsoler:

*Realistiskare transferfönster. Klubbar som City, Real o.s.v inte ska kunna köpa t.ex De Rossi sådär bara på stört utan trogna spelare ska knappt gå att flytta på.

*Man ska kunna bygga sin egen arena för pengarna man tjänar in till klubben, så väldigt tråkigt om man t.ex börjar med AFC Wimbledon och tar deras standard arena och sedan jobbar sig upp till Champions League och tar sig till typ Semi och lirar hemma på en arena med plats för 10 000 pers.
Create-a-stadium funktionen har ju t.om funnits i PES så det borde man väl för bövelen kunna fixa!

*Realistiska målfiranden och publik. Den här punkten tror jag uppfylls i och med att EA starkt reklamerat "Living Worlds" för Next-Gen konsolerna vilket innebär att det ska kännas när man spelar en final o.s.v så jag blir djupt besviken ifall det inte blir stora förändringar på den punkten.

*Presskonferenser. Man ska kunna medverka i presskonferenser där man ser journalister sitta och ställa frågor o.s.v och sen får man typ 3 svarsalternativ som i vissa fall medför olika konsekvenser likt systemet på de gamla konsolerna där t.ex jobbsäkerheten, fans-förtroendet eller spelarnas moral går upp beroende på vad man väljer.

*Du ska kunna bestämma utseendet på din tränare detaljerat och kunna ändra personlighet som i sin tur också påverkar spelarna, staben och matcherna.

*Spelare ska kunna placeras i ungdomslaget och kunna utvecklas där.

*Scoutade och påhittade spelare ska tilldelas en bild på deras ansikte i spelarbiografin istället för att vara utan något alls.

*Sensationer ska uppmärksammas, t.ex om ÖSK vinner CL ska det stå om det i alla tidningar och tjatas om det i media.
Citera
2013-10-16, 23:11
Medlem
JustWannaLeivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz

Kanske överdrev lite med "sjukt mycket bättre" men tycker layouten på menyn är riktigt läcker och gillar iden med det globala transfer nätverket som går att utveckla mer till Fifa 15 dock.... Men kan man verkligen köpa Ronaldo till Barca och Messi till Real? Vet inte eftersom jag aldrig testat men går det så är de ju rätt trist.

Och de där känslosamma effekterna kan de jobba på tycker jag, men det känns iaf för mig lika viktigt i andra delar av spelet som i karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in