Citat:
Ursprungligen postat av
christery
9papp var inte farligt, synd bara att du inte kommer att kunna käka riktig mat på ett tag och snusar/röker du så är det nog bara glömma det åxå om det ska läka snabbt.
Men oroa dig inte, se bara till att få (mycket) smärtstillande med dig så du kan sova i alla fall och köp en mixer.
Tror ju det går att få löständer om man nu vill tugga lite om det är länge innan nästa ingrepp, men det är ju bara vad jag tror. Man kan ju bli galen på att bara leva på soppa när alla andra äter biffstek

Mat oroar jag mig inte över, har så extremt dåliga tänder att det inte gör speciell stor skillnad.. Jag varken snusar eller röker, så inga problem med det.
Ska försöka få ut så mycket smärtstillande som möjligt, har även tillgång till Tramadol och liknande..
Mixer har jag pga 2 småbarn
Jag frågade också efter löständer, men läkaren sa att stället där dom drar tar ca. 1 månad att läka totalt och det skulle resultera i att det gör skitont, är obekvämt och massa strul med det hela. Han sa även samma sak, så stor skillnad på livskvaliten kommer det inte va, förutom att jag kommer att bli av med 13 stubbar.
Kommer börja med implantat om 6 månader. Får äta barnmat tills dess