• 2
  • 3
2005-07-05, 23:34
Medlem
belowyous avatar
over and out.
Citera
2005-07-06, 12:19
Medlem
PappaBoegs avatar
Tack för svaren och alla klargöranden. Jag får väl helt enkelt gå med i facket och kriga lite då.

Det som har gjort att jag surar över det här är att jag nu har varit timhora i nästan 6 månader här. Jag sitter i kundtjänst/support på ett jättestort skräpföretag. Övriga anställda kommer via bemanningsföretag och övergår från bemanningsföretag till tillsvidareanställning efter ca. 3 månader. Då får dom träningskort, massagetider, rikskuponger, möjlighet att köpa billiga datorer och så vidare.

Alla andra as sitter på 2-3 linjer, t.ex. faktura + reklamation + tv-support, jag sitter numera och svarar på alla (totalt 7). Jag snittar som sagt 190 timmar i månaden, och gick dessutom en utbildning i maj för att kunna sitta på internetsupport. Jag tyckte att det borde ge ett stadigt lönelyft, men icke. Dom tyckte att 3kr mer i timmen var skäligt, det är för övrigt standardhöjningen när det är dags att skriva nytt kontrakt. Jävla apor...
Citera
2021-04-26, 23:09
Medlem
Det finns sk allmän visstidsanställning som blir en fast anställning fast under en tid, så har man fått en sådan och har jobbat i sex månader och chefen vill kicks en efter en månad måste den ha en giltig skäl.
Citera
2021-04-26, 23:34
Medlem
Aristofiless avatar
Du måste läsa ditt nationella kollektivavtal och din arbetsplats lokala kollektivavtal för att få hela bilden.

Låter som du har förtjänat en bättre anställning. Låter som en god ide att vända dig till ditt fackförbund. Dom har koll.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in