Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-14, 16:47
Medlem
pajjpens avatar
Tja! Ny dator för inte så länge sedan och allt gick som det skulle men nu ett par veckor så har datorn börjat "hacka" fram när jag spelar, precis som om jag försvinner från spelet en halv sekund och sen kommer tbks och har då rört mig en bit. Väldigt dålig förklaring men hoppas ni fattar vad jag menar, kan inte riktigt förklara det bättre än så. Har kollat fpsen och den ligger på 60 hela tiden, och mitt internet är det inga fel på. Kan mycket väl vara så att problemet började när jag började använda Xsplit(för att streama) men även med detta på så består problemet.

Kan det vara så att Xsplit ändrade någon inställning i datorn som orsakar detta "hackandet" eller kan det bero på något annat?

MvH

Edit: kan tillägga att det är WoW jag spelar och att detta endast bara händer i "Arena" om nu detta har någon betydelse.
Senast redigerad av pajjpen 2013-10-14 kl. 16:51.
Citera
2013-10-14, 16:50
Medlem
H8erfisternators avatar
Du svarade på din egen fråga, ta bort skiten
Citera
2013-10-14, 16:52
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Du svarade på din egen fråga, ta bort skiten

Har jag gjort, men problemet kvarstår
Citera
2013-10-14, 16:52
Medlem
Torps avatar
Xsplit kräver resurser som din dator inte klarar av att leverera helt enkelt. Se över streaming-inställningarna, lägre upplöning etc.
Citera
2013-10-14, 16:53
Medlem
Stessads avatar
Ditt hackande du talar om kallas Lagg och är vanligt men lättlösligt problem vid online lir.
Brukar alltid vara internetlinan eller grafikkortet/ramet som är boven.
Hur snabbt nät har du? Se till att inte ladda ner nått när du spelar. Stäng av alla bakgrundsprogram när du lirar. Hur krävande är spelet du spelar? Kör du på högsta grafikinställning kan du börja pröva med att sänka den.

Var lite tips, lycka till.
Citera
2013-10-14, 17:00
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Ditt hackande du talar om kallas Lagg och är vanligt men lättlösligt problem vid online lir.
Brukar alltid vara internetlinan eller grafikkortet/ramet som är boven.
Hur snabbt nät har du? Se till att inte ladda ner nått när du spelar. Stäng av alla bakgrundsprogram när du lirar. Hur krävande är spelet du spelar? Kör du på högsta grafikinställning kan du börja pröva med att sänka den.

Var lite tips, lycka till.

Hehe jo jag vet vad lagg är, men detta är inget vanligt lagg, därav mitt konstiga ordval. Just nu så har jag 44 mbit/s ner och 11 upp. Inget annat är på och jag har även testat olika grafikinställningar men det blir varken bättre eller sämre, så jag kör på högsta möjliga.

Jag tror som sagt att problemet ligger i att Xsplit har ändrat någon/några inställningar som inte ändrats tillbaka när jag avinstallerade det. Men dessa inställningar kan ju vara vad som helst så lite svårt för mig som är rätt okunnig att lista ut det.
Citera
2013-10-14, 17:01
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Xsplit kräver resurser som din dator inte klarar av att leverera helt enkelt. Se över streaming-inställningarna, lägre upplöning etc.

Sry för dubbel post. Jo men alltså detta problem kvarstår även fast jag inte streamar, har inte ens programmet kvar på datorn längre.
Citera
2013-10-14, 17:03
Medlem
Wheeler88s avatar
Antingen sänker du grafiken eller så ger du hamstern mer frön så den orkar spinna ditt aggregat lite snabbare, lite längre

//robocop
Citera
2013-10-14, 17:13
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Antingen sänker du grafiken eller så ger du hamstern mer frön så den orkar spinna ditt aggregat lite snabbare, lite längre

//robocop

Jo men som sagt så har jag redan gjort detta, utan lycka.
Citera
2013-10-14, 17:27
Medlem
pajjpens avatar
Resettar systemåterställning inställningar också? Tänkte jag kunde testa med en sån för att fixa det om det nu är någon inställning som är åt helvete.
Citera
2013-10-14, 17:29
Medlem
Ominstallera grafikdrivers.
Tanka senaste driver paketet från AMD/Nvidia beroende på grafikkort.
Kör DriverSweeper först.
http://www.guru3d.com/content_page/g...r_sweeper.html
Starta om datorn, installera drivers.

Felkontrollera din hårddisk genom att schemalägga en kontroll vid nästa uppstart.
Kör en chkdsk c: /f

Kör en scan med crapcleaner inkl. registrer clean up / malwarebytes / anti-virus.

Verkar jävligt skumt om det var xsplit som skulle orsakat detta.

Du skulle ju även kunna ta en screenshot på din task manager - processer- och prestandaflikarna och ladda upp här så kanske vi kan hjälpa ytterliggare.
Citera
2013-10-14, 17:58
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozh
Ominstallera grafikdrivers.
Tanka senaste driver paketet från AMD/Nvidia beroende på grafikkort.
Kör DriverSweeper först.
http://www.guru3d.com/content_page/g...r_sweeper.html
Starta om datorn, installera drivers.

Felkontrollera din hårddisk genom att schemalägga en kontroll vid nästa uppstart.
Kör en chkdsk c: /f

Kör en scan med crapcleaner inkl. registrer clean up / malwarebytes / anti-virus.

Verkar jävligt skumt om det var xsplit som skulle orsakat detta.

Du skulle ju även kunna ta en screenshot på din task manager - processer- och prestandaflikarna och ladda upp här så kanske vi kan hjälpa ytterliggare.

PM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in