Riktigt bra Kobe-biff är garanterat något man ska prova i sina dar. Det är en enorm skillnad mot ICAs entrecote... Köttet bokstavligen smälter i munnen.
På tal om Taiwan, som nämndes tidigare i tråden, så finns det många bra japanska restauranger där. Jag har för mig att en Teppanyakirestaurang i 101 serverade wagyu.
Har aldrig testat Kobe-biff, men generellt är kvaliteten på nötkött i Japan väldigt hög.
Även grisbönderna har en del kul idéer. Försök att få tag på avsnittet av Dotch! som sändes 2005-09-15. De har ett helt hejdlöst reportage från en grisfarmare som har kommit fram till att fläsket blir bäst om grisarna får dricka vin. Varje gris får tre flaskor vin om dagen! De dricker direkt ur flaskorna, alltihop på en gång (bilden i min avatar). 30 minuter senare har alla grisarna däckat - men fläsket sägs bli väldigt bra - finns att köpa på http://translate.google.se/translate...3Dy2C%26sa%3DG
Åt wagyu på en flashig restaurang i Bangkok i somras (minns inte vad stället hette), det var helt makalöst gott! Fantastiskt mört med den godaste köttsmaken som någonsin smekt mina smaklökar.
Dyrt var det, typ som en normal thailändsk månadslön, men värt varenda krona.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!