Citat:
Ursprungligen postat av
srAz
Hej TS.
Här har du lite tips -
http://bit.ly/1ge5MJ4
tackar, ska kolla.
Citat:
Ursprungligen postat av
zuttili
Pratar vi textning till någon privat film som du vill lägga in nån sorts text på, eller tänkte du börja skriva undertexter till riktiga filmer och sprida?
Om alternativ nummer 2, gör snälla inte det, du har väldigt dålig grammatik och det finns inget värre än att se film som får det att se ut som en nyanländ nysvensk från Somalia har knåpat ihop.
OnT: Har egentligen inget svar på vad det är du söker, är bara trött och bitter. Ta de inte personligt.
sprid å sprida... om du menar piratebay, så nej. men har en vän som inte kan någon svenska men ändå är mycket nyfiken på en del svensk film, å istället för att sitta å skicka youtube-klipp där jag översätter i ett mail så vore det smidigare om hon kunde se filmerna hon är så nyfiken på med undertext, men just dessa filmer går inte att hitta med sådan.
så undrar jag för det första vad som är fel på min grammatik? nej, jag är inte somalier, jag är svensk å har bott i sverige hela mitt liv, hade dessutom väldigt höga betyg i svenska.
å för det andra, om du vet själv att du låter som en gnällspik å ber mig inte ta det personligt, varför då säga något om det öht?