Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
Sex, hur försiktig ska man vara med det (eller under det

)?
En annan tanke; svullnar mjälten lika mycket oavsett hur hårt man drabbas av körtelfebern, eller svullnar den i direkt paritet med hur illa man mår under sin sjukdomstid? Kan jag, som måste anses kommit lindrigt undan om jag slipper ur detta helvetet på jorden efter blott 1,5 vecka, ha en mindre känslig mjälte nu än någon annan med körtelfeber?
Hehe när det gäller sex så får du väl helt enkelt ta det lite lugnare bara, om du nu brukar köra riktigt hårt
Du verkar som du säger ha kommit lindrigt undan med din körtelfeber, själv fick jag åka ambulans o grejer eftersom halsen svullnade igen helt

10 kg förlorade jag med..
Men är du verkligen säker på att du börjar tillfriskna nu, och att du inte bara tillfälligt börjar känna dig lite bättre? För det kan ju komma tillbaks med full styrka annars...
Jag vet faktiskt inte om det är någon skillnad från fall till fall när det gäller mjälten, jag tror nog någon annan får svara på det. Jag antar dock att rekommendationen om att ta det lugnt i 6 månader är generell, dvs gäller för alla som har haft körtelfeber.