2013-10-13, 07:06
Medlem
Chrisess avatar
Hej

Blev rånad ikväll och till saken hör att jag under rånet förlorade en klocka. Ena rånaren slängde klockan i marken när två individer sprang fram för att konfrontera rånarna (tacka fan för detta). Klockan fungerar nu ej, även om jag försöker "kasta igång den" (det är en kronograf)

Polisen lade fokus vid skador i ansiktet och hänvisade "materiella" skador till försäkringsbolaget. Ska jag nu bli tvungen att dansa tango med försäkringsbolaget över kostnad för eventuell reparation (ska jag gå in med klockan?) eller kommer det lösa sig per automatik?

Går det för övrigt att få fram namnen på personerna som räddade min kväll? Vill gärna höra av mig med blommor osv.

(Är något berusad när detta skrivs så ber om ursäkt om något är oklart)
Senast redigerad av Chrises 2013-10-13 kl. 07:18.
Citera
2013-10-13, 07:54
Medlem
loliravers avatar
Brottsofferfonden kan säkert hjälpa dig, men då du är berusad är det mycket troligt att du själv har orsakat skadorna på dig själv och "din" klocka.

"ska jag gå in med klockan?"

Om det nu var DIN klocka skulle du troligen ha skrivit "ska jag gå in med MIN klocka?" men vi får räkna in att du har konsumerat en massa etanol vilket kan ha förvirrat dig, men även om det är sant finns det troligen starka misstankar om att det faktiskt var du själv som har misshandlat någon annan och tagit DERAS klocka men det får väl polisen utreda.

Brottsofferfonden hjälper dig mest troligen iallafall.
Senast redigerad av loliraver 2013-10-13 kl. 08:14.
Citera
2013-10-13, 08:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fel delforum.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2013-10-13, 09:44
Medlem
_jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Brottsofferfonden kan säkert hjälpa dig, men då du är berusad är det mycket troligt att du själv har orsakat skadorna på dig själv och "din" klocka.

"ska jag gå in med klockan?"

Om det nu var DIN klocka skulle du troligen ha skrivit "ska jag gå in med MIN klocka?" men vi får räkna in att du har konsumerat en massa etanol vilket kan ha förvirrat dig, men även om det är sant finns det troligen starka misstankar om att det faktiskt var du själv som har misshandlat någon annan och tagit DERAS klocka men det får väl polisen utreda.

Brottsofferfonden hjälper dig mest troligen iallafall.

Du är ju så sjukt fel ute i varenda jävla inlägg du skriver här på fb
Citera
2013-10-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrises
Hej

Blev rånad ikväll och till saken hör att jag under rånet förlorade en klocka. Ena rånaren slängde klockan i marken när två individer sprang fram för att konfrontera rånarna (tacka fan för detta). Klockan fungerar nu ej, även om jag försöker "kasta igång den" (det är en kronograf)

Polisen lade fokus vid skador i ansiktet och hänvisade "materiella" skador till försäkringsbolaget. Ska jag nu bli tvungen att dansa tango med försäkringsbolaget över kostnad för eventuell reparation (ska jag gå in med klockan?) eller kommer det lösa sig per automatik?

Går det för övrigt att få fram namnen på personerna som räddade min kväll? Vill gärna höra av mig med blommor osv.

(Är något berusad när detta skrivs så ber om ursäkt om något är oklart)

Givetvis skall du gå vidare med klockan liksom du skall gå vidare med att du blev överfallen,
som plåster på såren så finns det ett standardbelopp du kommer att få för överfallet på 12500kr!

För sakens skull, du är svensk va o rånarna invandrare eller?
Citera
2013-10-13, 17:38
Medlem
Chrisess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Givetvis skall du gå vidare med klockan liksom du skall gå vidare med att du blev överfallen,
som plåster på såren så finns det ett standardbelopp du kommer att få för överfallet på 12500kr!

För sakens skull, du är svensk va o rånarna invandrare eller?

Tack för svaret! Kikade lite mer på klockan och det verkar som att hela urverket är paj. Måste älska att klockan slängts i marken varpå ena "skruven" har agerat stötdämpare. Blir till att ringa försäkringsbolag och rota fram kvitton etc.

Edit: Självklart är jag pursvensk och den ena var arab och den andre svensk såvitt jag kunde se.
Citera
2013-10-13, 19:31
Medlem
SoTireds avatar
Givetvis ska du kontakta försäkringsbolaget.
Beroende på vad du har för hemförsäkring så kan det som tidigare nämnts finnas ett överfallsskydd som täcker sådant.
Jag har 50000kr som överfallsskydd tex.
Citera
2013-10-16, 17:41
Medlem
Chrisess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Givetvis ska du kontakta försäkringsbolaget.
Beroende på vad du har för hemförsäkring så kan det som tidigare nämnts finnas ett överfallsskydd som täcker sådant.
Jag har 50000kr som överfallsskydd tex.
Då låter det hela bättre. Fick en uppskattning av urmakaren idag, kommer kosta ca 31.000 att laga klockan. Känns som att det kommer ta tid att få folksam att betala detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in