Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-12, 12:25
  #1
Medlem
The Wolf Among Us är telltales nyaste spel, precis som telltales förra kommer spelet släppas i fem delar, första delen släpptes igår.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Wolf_Among_Us

Jag är fett laddad, älskade the walking dead och gillar verkligen strukturen dem hade, med valen och konsekvenser. Tydligen skall TWAU hålla samma stil. Gillar konceptet med fables också. Inte hunnit lira första delen ännu, blir nog till kvällen.

Fett laddad
Citera
2013-10-12, 14:13
  #2
Medlem
Korders avatar
Spelade det inatt, riktigt bra. För egen del var det precis lika engagerande som TWD-spelet, men de är inte alls särskilt lika i form av atmosfär etc.

Citera
2013-10-12, 18:04
  #3
Medlem
Zycores avatar
Kan nog bli riktigt bra, spelade igenom första episoden idag. Fastnade direkt, kan inte vänta tills nästa släpps.


Angående slutet, kolla bara om du klarat första delen:
Citera
2013-10-12, 21:21
  #4
Medlem
Riktigt bra det här, kan bli bättre än The Walking Dead om de håller kvalitén hela säsongen!

https://www.youtube.com/watch?v=g3-EH1utdlQ
Citera
2013-10-13, 05:25
  #5
Medlem
Red Machines avatar
Amen va fan!!!!!!!!!

Jag borde veta bättre än att låta mig Telltale dra mig in i en historia igen. Jag älskade The walking dead och har hört mycket om The wolf among us men inte fattat ett dugg vad det gått ut på. Så idag när jag klickade runt på xbox live fann jag något erbjudande på hela säsongen av Wolf among us och givetvis köpte jag det eftersom telltale gjort det. Fick lite ågren då jag insåg att jag fick betala femtio spänn för första avsnittet men ändå två hundra spänn överlever man.

Men när man spelar det så är det så brilliant att man inte vet vad man skall ta vägen. Det är samma mörker över detta som The Walking dead. Det enda som stör mig är jag fick lite lagg som gjorde att vissa val blev fel. Inte ett jätteproblem då resten av innehållet är suveränt.



Jag behöver väl knappast skriva detta men gillade man Telltales The walking dead kommer man också älska detta spel.
Citera
2013-10-13, 05:43
  #6
Medlem
Hur var längden på första episoden? Älskade TWD och är det samma längd/kvalitet så blir det absolut ett köp.
Citera
2013-10-13, 05:49
  #7
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Hur var längden på första episoden? Älskade TWD och är det samma längd/kvalitet så blir det absolut ett köp.

Jag vet inte om jag är snett ute efter ha druckit lite bärs ikväll men det känns lite kortare än walking dead episoderna. Dock är det inte mycket kortare så mitt råd är att du köper första delen för att kolla vad du tycker men samtidigt känns ju inte heller ett season pass så farligt med tanke på priset.
Citera
2013-10-13, 09:22
  #8
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Hur var längden på första episoden? Älskade TWD och är det samma längd/kvalitet så blir det absolut ett köp.
Jag tror det tog ungefär 2½-3 timmar för mig att spela igenom det. Lite kort kanske men det var ren kvalité rakt igenom. Oerhört snyggt och och riktigt bra röstskådespeleri. Om du gillade TWD så kommer du garanterat även gilla det här.

Angående boven i dramat och slutet:
Själv sitter jag som på nålar nu och suktar efter nästa episod. Tror jag måste spela igenom det igen bara för att utforska lite av de andra valen man kan göra.

Är det förresten någon som läst serien som kan rekommendera den? Känner mig rätt sugen på att beställa första serieboksamlingen bara för att kolla in den.
Citera
2013-10-13, 13:19
  #9
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Angående boven i dramat och slutet:

Citera
2013-10-13, 14:52
  #10
Avstängd
PieterBruegels avatar
Framtida köp. Kommer till PSN nästa vecka.
Citera
2013-10-13, 15:41
  #11
Medlem
Tindles avatar
Känns riktigt bra inledningsvis. Ser fram emot kommande delar.
Citera
2013-10-13, 20:36
  #12
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Angående boven i dramat och slutet:

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback