• 1
  • 2
2013-10-13, 13:03
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Ska ta och ringa kronofogden på måndag direkt.

Spelar det ingen roll att jag faktiskt blev utsatt för ett brott där jag tvingades skriva på en låneansökan i mitt namn till en större bank åt "fel" folk? Samt att jag har mått psykiskt dåligt sen jag var 9-10 år? Jag har svårt att klara min ekonomi själv, allt ifrån att betala räkningar till impulsköp av jackor på flera tusen tex.

Ska göra utredningar för bla asperger autism och adhd.

Du kan förglömma att få skuldsanering med tanke på skuldernas storlek.

Visserligen verkar du ha en vissa sjukdomar/handikapp men å andra sidan är du bara 24 år och därmed är det inte fråga om en skuld som inte kan förvänta betala inom överskådlig tid.

Din enda lösning nu är att försöka få till stånd en uppgörelse med banken som innebär en rejäl nedskrivning.
Citera
2013-10-14, 09:17
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jo jag har varkit rätt illa ute och mitt hjärta har stannat ett par gånger och massa andra dumheter. Men nu är jag mer eller mindre nykter och krigar på med det. Varje dag i nykterhet är som ett helvete, har man inte varit där är det omöjligt att beskriva.

Men jag har lägenhet och flickvän, och min tjej är värd så mycket mer än droger, så jag kommer kriga på.

Tack för allt stöd. Kan informera i tråden om hur det har gått på måndag om intresse finns!

Trevlig kväll

Ja, skriv gärna och berätta hur det går! Lycka till och kämpa på.
Citera
2013-10-14, 09:33
Medlem
knut_1s avatar
Du bör nog prata med din läkare om att få god man också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in