2013-10-11, 19:07
Medlem
Jag ska till frisören imorgon förmiddag och som vanligt duschar jag och fixar frisyren med hårgele/wax varje morgon. Hos frisören så brukar h*n duscha mitt hår innan om h*n tycker det är nödvändigt, och nu överväger jag på om jag ska duscha och undvika gelen innan eller om jag ska fixa mitt hår som vanligt och gå dit så.

Hur gör ni? Vad tror ni uppskattas av frisören?
Citera
2013-10-11, 19:13
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stedent
Jag ska till frisören imorgon förmiddag och som vanligt duschar jag och fixar frisyren med hårgele/wax varje morgon. Hos frisören så brukar h*n duscha mitt hår innan om h*n tycker det är nödvändigt, och nu överväger jag på om jag ska duscha och undvika gelen innan eller om jag ska fixa mitt hår som vanligt och gå dit så.

Hur gör ni? Vad tror ni uppskattas av frisören?

Självklart så uppskattas ett nyduschat hår. Men frisören kan ju självklart duscha ur håret så du gör ju fan som du vill helt enkelt.
Citera
2013-10-11, 19:15
Medlem
Jag brukar alltid strunta i vaxet just när jag ska klippa mig sedan är nytvättat med shampoo och balsam alltid att föredra. precis som att man borstar tänderna när man ska till tandläkaren.

Alt att du tar väldigt lite vax så det bara håller sig på plats.
Citera
2013-10-11, 19:17
Medlem
Avsmugens avatar
Skulle gissa på att de föredrar om det är nyduschat och utan vax/gel. Tror heller inte de bryr sig särskilt mycket om de måste duscha ur ditt hår innan.

Gör som du vill.
Citera
2013-10-11, 19:32
Medlem
Cryingmantiss avatar
Ibland är det bra att fixa håret innan så att ser de hur du har fixat håret själv. Om du nu inte tänkt göra ett frisyrbyte då spelar det nog absolut ingen roll. Ta dock inget kladdigt vax utan något som faktiskt går att tvätta ur.

Jag stylade alltid mitt hår lite innan, men numera har jag samma frisör som vet hur jag vill ha det, och nu har jag bara nyduschat i toffs innan.
Citera
2013-10-11, 19:38
Medlem
När du går till frisören ingår tvätt i priset du betalar, varför skulle du behöva göra dig iordning i förväg för att få håret klippt? Tycker du inte att du betalar tillräckligt ändå, utan behöver göra dig till?
Citera
2013-10-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGasen
När du går till frisören ingår tvätt i priset du betalar, varför skulle du behöva göra dig iordning i förväg för att få håret klippt? Tycker du inte att du betalar tillräckligt ändå, utan behöver göra dig till?
Vart fan då ? brukar ju kosta typ 200 extra...

Jag tvättar håret på morgonen om jag klipper mig på eftermiddagen, inget vax heller.
Citera
2013-10-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vart fan då ? brukar ju kosta typ 200 extra...

Jag tvättar håret på morgonen om jag klipper mig på eftermiddagen, inget vax heller.

Du vänder dig definitivt till fel ställe, det kan inte vara sant att du ska betala extra för att någon tvättar ditt hår? Nu bor jag i en mindre stad, men det har aldrig hänt mig, oavsett var jag klippt mig?
Citera
2013-10-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGasen
Du vänder dig definitivt till fel ställe, det kan inte vara sant att du ska betala extra för att någon tvättar ditt hår? Nu bor jag i en mindre stad, men det har aldrig hänt mig, oavsett var jag klippt mig?
Bor i en av dom största städerna, kanske därför det skiljer sig! alla här tar betalt iaf!
Citera
2013-10-13, 13:13
Medlem
Uppdatering:

Jag sprayade bara håret med lite saltvatten för att det skulle hålla sig på plats och hon frågar efter att ha fingrat lite på min frisyr: "Är det nytvättat?", svarar som det är och hon påbörjar sitt jobb utan att tvätta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in