• 1
  • 2
2013-10-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitaldockan
Hur gammal är du? Ring till närmaste Mödravårdscentral och fråga om dem kan hjälpa dig (var envis, säg att du verkligen verkligen känner dig gravid och att inget liknande hänt dig förut). Dem ELLER vanlig vårdcentral ska kunna erbjuda dig blodprov för att se om du är gravid istället för vanligt graviditetstest.

Ja, graviditetstest kan visa fel om din kropp inte börjat utsöndra HCG i urinet än men det är sån otrolig liten chans, speciellt om din mens är sen och du tagit testen efter att din mens ska ha kommit.

Jag hade ingen mens på tre veckor, gjorde en liknande tråd med all panik i världen och dagen jag skulle tralla till UMO kom mensen Aldrig hänt förut, och det är helt sjukt. Ta kontakt med vårdcentral/MVC och be om blodprov om du verkligen känner dig gravid och googla inga symtom eller fejk-gravtest, det gjorde jag. Stort misstag.

Är blodprov säkrare än urinprov?
Citera
2013-10-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5tgb
Är blodprov säkrare än urinprov?

Ja, blodprov är säkrare än urinprov. Hur mycket säkrare vet jag faktiskt inte men det tar längre tid för graviteten att visa sig i urinet än i blodet. Men om du är över dagarna då du skulle fått mens och det fortfarande är negativt är du med största möjliga sannolikhet INTE gravid. Jag trodde också jag var det och yrade runt i tre veckor pga det, GÖR INTE DET.

Gör ett blodprov om du verkligen tror du är det, är det också negativt kan du sväva på moln för att du slipper mensen en månad, kommer den inte månad två kan du börja gå till gynekolog osv för att se om det kanske är något annat som är fel? Ibland kan svampinfektioner UTAN SYMTOM göra att mensen upphör, ibland kan det vara så att du helt enkelt inte producerat ägg denna månad, då finns det ingenting att blöda ut.

Jag tror dock inte du är gravid, men hör gärna av dig hur det går! Ta vara på denna stressiga tid och se till att fixa till ett preventivmedel, även om kondom är "mindre skönt" så är det betydligt oskönare att bli ofrivilligt gravid/göra abort. Din närmaste UMO kan ge dig preventivmedel anonymt och dina päron behöver absolut inte veta ett piss, be dem bara om receptet i papper och inte digitalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in