Citat:
Ursprungligen postat av
5tgb
Är blodprov säkrare än urinprov?
Ja, blodprov är säkrare än urinprov. Hur mycket säkrare vet jag faktiskt inte men det tar längre tid för graviteten att visa sig i urinet än i blodet. Men om du är över dagarna då du skulle fått mens och det fortfarande är negativt är du med största möjliga sannolikhet INTE gravid. Jag trodde också jag var det och yrade runt i tre veckor pga det, GÖR INTE DET.
Gör ett blodprov om du verkligen tror du är det, är det också negativt kan du sväva på moln för att du slipper mensen en månad, kommer den inte månad två kan du börja gå till gynekolog osv för att se om det kanske är något annat som är fel? Ibland kan svampinfektioner UTAN SYMTOM göra att mensen upphör, ibland kan det vara så att du helt enkelt inte producerat ägg denna månad, då finns det ingenting att blöda ut.
Jag tror dock inte du är gravid, men hör gärna av dig hur det går! Ta vara på denna stressiga tid och se till att fixa till ett preventivmedel, även om kondom är "mindre skönt" så är det betydligt oskönare att bli ofrivilligt gravid/göra abort. Din närmaste UMO kan ge dig preventivmedel anonymt och dina päron behöver absolut inte veta ett piss, be dem bara om receptet i papper och inte digitalt.