• 1
  • 2
2013-10-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Som rubrik.Att göra en koppling mellan en p11 och en mindre flaska.Typ 0,5 kg flaskor(ej engångs) till gasvärmare och små campingkök .Anledningen är ekonomiska samt att jag har flera tomma småflaskor.Först måste man ju hitta en anslutning till p11an utan reducerings ventil.Samt en lös anslutning till den lilla.Sisst men det viktigaste är ju att den lilla flaskan tål samma fyllningstryck som p11an.Jag vet inte vad en p11 har iför tryck ny heller.Galenskap eller möjligt.Att svetsa en ledning mellan 2 anslutningar klarar jag utan problem.Allternativt köper jag en trycktålig slang.

Låter farligt. Vissa ställen säljer gasol per kg. Leta upp ett sådant ställe istället och be dem fylla småflaskorna (i samma veva kan du toppfylla din p11).
Citera
2013-10-18, 11:09
Medlem
boppaloozs avatar
En våg kan ju i och för sig hjälpa till, men annars, hur vet man hur mycket gasol man har tankat över? Det finns ju förstås nyare gasolflaskor som är genomskinliga eller halvgenomskinliga, då ser man åtminstone vätskefasen. Problemställningen är annars snarlik den där man ska försöka sig på att tanka en cigarettändare från en refillflaska. Man kan höra hur det pyser och antar då att det är butangasen som strömmar genom ventilerna och ner i tändaren, men det kan lika gärna vara läckage mellan flaskorna som ger ljudet ifrån sig.
Jag hade kedjespray till motorcykeln, den levererades i en ganska stor sprayflaska, och det medföljde en liten i fickformat som det var meningen att man skulle tanka från den stora och sen ha med sig. I det fallet så var det en dubbel problematik, för dels skulle kedjeoljan rinna över och dels skulle man helst få med lite drivgas så att det gick att spraya ut oljan ur den lilla flaskan. Jag fick aldrig det där att funka särskilt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in