• 1
  • 2
2013-10-10, 17:56
Medlem
Om C fortsätter i nuvarande hjulspår, kommer partiet med allra största säkerhet att missa riksdagen vid nästa val.

Enda möjligheten är att man lämnar regeringen snarast och kör sitt eget race inför valet.
Det skulle inte ge någon trovärdighet om man kastar in handduken några månader innan valet.

Man kanske kan hitta på någon fråga som motiverar detta, men jag tror inte att Lööf skulle klara detta.
Det är för lite "k*k" i henne för att sätta sig upp mot Reinfeldt!
Citera
2013-10-10, 17:58
Medlem
Schweden-Schwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Om C fortsätter i nuvarande hjulspår, kommer partiet med allra största säkerhet att missa riksdagen vid nästa val.

Enda möjligheten är att man lämnar regeringen snarast och kör sitt eget race inför valet.
Det skulle inte ge någon trovärdighet om man kastar in handduken några månader innan valet.

Man kanske kan hitta på någon fråga som motiverar detta, men jag tror inte att Lööf skulle klara detta.

Jag hoppas verkligen att C åker ut ur riksdagen så jag kommer inte direkt sörja.
Citera
2013-10-10, 18:02
Medlem
Stessads avatar
C, V och KD kommer få mycket svårt att ta sig över 4% i nästa val.
SD kommer dra ifrån, samt att SD har många förstagångsväljare som kommer rösta på dom.
Det kommer bli ett val mellan SD, S och M.
Citera
2013-10-10, 18:06
Medlem
Centern är ett kapat bögparti. Jag skulle bli överlycklig om de åkte ur reichstag.

Centern är ett hån mot samtliga vanföreställningar som demokrati skulle kunna vara.

Om Centern kvarstår i riksdagen efter valet så vet vi att man fuskar med valsedlar.

Tillyttermeravisso tjänar Lööf 200.000/månad Partiledarelön + ministerlön (hon är näringsminister haha) Detta gör att man bara baxnar....när tar idiotin slut?

A-Kassa max = 180.000/år Så det är inte direkt de arbetslösa som kostar pengar
Senast redigerad av Out4glory 2013-10-10 kl. 18:29.
Citera
2013-10-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
C, V och KD kommer få mycket svårt att ta sig över 4% i nästa val.
SD kommer dra ifrån, samt att SD har många förstagångsväljare som kommer rösta på dom.
Det kommer bli ett val mellan SD, S och M.

Jag tror SD kommer närmare 20% än 10%.
Citera
2013-10-10, 18:11
Medlem
White Christmass avatar
Jag tror Centern och KD kommer börja diskutera en ihopslagning i mellanvalsperioderna om ett av partierna åker ur och den andra säkerligen åker 2018.

Det viktigaste är att dessa jättesmåpartier åker ur så deras väljarstöd kan spridas på andra partier.
Citera
2013-10-10, 18:12
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Floskelmaskinen Lööf satte in dödsstöten genom sitt pinsamma agerande i senaste partiledardebatten. Tänk att C en gång var en folkrörelse...
Citera
2013-10-10, 18:42
Bannlyst
Centerpartiet och Kristdemokraterna kommer båda åka ur i valet som kommer.

Vänsterpartiet kommer vara kvar.

Såhär ser det ut för er som inte vet.

S: 31%
M: 24%
SD: 21%
FP: 10.3%
MP: 9%
V: 4.7%
Citera
2013-10-10, 18:54
Medlem
snart är väl SvP större än C hehe
Citera
2013-10-10, 19:43
Medlem
Centern är också rika som troll!!. (Det rör sig om tidningsförsäljningar i stor skattebedrägeriska affärer med STATEN inblandad dvs Centerns pengar är egentligen svenska folkets)

Vi kommer att se förskingringar i stor pågående skala allt eftersom själva "DAS partei" avskaffas. Precis varenda centerpartist kommer att ta pengarna och springa utav bara helvete.

Jag tyckte det kunde vara intressant att påpeka detta innan själva jakten börjar. Observera och lär.
Citera
2013-10-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Symptomatiskt för C, 9 svar på denna tråd men inte en enda centerpartist vill kommentera detta omvälvande påstående!
Citera
2013-10-10, 20:09
Medlem
Det ligger i Centerns egenintresse att avskaffa sig själva - ty det är då "partifonderna" släpps

Är ni med? Så sjuka är människor. Här finns miljoner och åter miljoner att haffa utan att röra ett finger -

Själv? Jag har gått över till SD för jävligt länge sen. (mest för att deras partiledare har en universitetsexamen)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in