• 2
  • 3
2013-11-03, 12:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonservAstronaut
Vad har mastercard som inte frikortet har? (Säkert dum fråga, men jag är inte så insatt. Har haft Nordea sem jag var 13 år).
Med MasterCard och VISA är du inte begränsad till att bara handla i riktiga butiker eller inom Sverige och du kan ta ut pengar i bankomat obegränsat men med frikortet kan du inte handla över internet eller utomlands lika mycket och bara använda Handelsbankens bankomat om du vill slippa avgifter efter ett tag.

Reser du utomlands ibland och handlar på internet så kan jag rekommendera Forex gratis VISA som jag skrev men det var kanske inte intressant?
Citera
2013-11-03, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Med MasterCard och VISA är du inte begränsad till att bara handla i riktiga butiker eller inom Sverige och du kan ta ut pengar i bankomat obegränsat men med frikortet kan du inte handla över internet eller utomlands lika mycket och bara använda Handelsbankens bankomat om du vill slippa avgifter efter ett tag.

Reser du utomlands ibland och handlar på internet så kan jag rekommendera Forex gratis VISA som jag skrev men det var kanske inte intressant?
Handlar på ebay lite då och då (genom PayPal), kan man det med HB Frikort?..

Får kika på Forex.
Citera
2013-11-03, 14:58
Medlem
Kasperskys avatar
Jag skulle rekommendera ICA Banken eller Swedbank, som du har i dagsläget som du tyvärr inte var nöjd med. ICA Banken är även en väldigt bra bank också!
Citera
2013-11-03, 18:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonservAstronaut
Handlar på ebay lite då och då (genom PayPal), kan man det med HB Frikort?..

Får kika på Forex.
Du kan inte ansluta ett HB Frikort till PayPal men det kan du med Forex VISA så antingen behöver du först föra över pengar till PayPal som kan ta flera dagar eller skaffa ett bättre kort.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in