2013-10-11, 18:07
Medlem
kezz89s avatar
Har haft Länsförsäkringar Bank i någon månad nu och är otroligt nöjd!

Valde det framförallt för att samla mina försäkringar och pengar på ett och samma ställe.

Suverän internetbank och otroligt bra service.
Citera
2013-11-01, 21:40
Bannlyst
Kapar tråden. Jag har Nordea och vill byta. Måttet blev rågat imorse när jag såg att de hade dragit 168:- för "vardagspaketet". Ringde, och då var det tydligen en kortavgift. Någon som har tips på bank att byta till, som inte tar betalt för att man använder deras tjänster?

Enda krvavet är mobilbank/app som man kan se saldo på, att man kan betala räkningar på internet och att om man köper/tankar så ska pengarna dras alt. bli reserverade, så saldot inte säger att man har mer pengar på kontot än vad man egentligen har (som Nordea gör).
Citera
2013-11-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonservAstronaut
Kapar tråden. Jag har Nordea och vill byta. Måttet blev rågat imorse när jag såg att de hade dragit 168:- för "vardagspaketet". Ringde, och då var det tydligen en kortavgift. Någon som har tips på bank att byta till, som inte tar betalt för att man använder deras tjänster?

Enda krvavet är mobilbank/app som man kan se saldo på, att man kan betala räkningar på internet och att om man köper/tankar så ska pengarna dras alt. bli reserverade, så saldot inte säger att man har mer pengar på kontot än vad man egentligen har (som Nordea gör).

Kolla skandiabanken. Låga avgifter, genom att man sköter nästan allt själv via deras internetbank som är riktigt bra. Enda negativa är att det kostar att ta ut pengar ur automaten för deras visa-kort. Ganska bra räntor kan man förhandla fram också.
Citera
2013-11-01, 22:10
Medlem
1979s avatar
Om du har bolån, Skandiabanken. Annars Handelsbanken med frikort. Eventuellt med ett kompletterande debitkort från GE. Sparkonto hos Santander. Värdepappershandel hos Avanza eller Nordnet, Skandiabanken kanske fungerar där också.
Citera
2013-11-02, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Kolla skandiabanken. Låga avgifter, genom att man sköter nästan allt själv via deras internetbank som är riktigt bra. Enda negativa är att det kostar att ta ut pengar ur automaten för deras visa-kort. Ganska bra räntor kan man förhandla fram också.
Stod något om att det kostade 20:-/mån med internationellt Visa-kort, och det blir ju 240:- per år. För internationellt Visa-kort är ett vanligt bankkort va?

Någon som har erfarenheter från Handelsbanken?
Citera
2013-11-02, 03:13
Medlem
1979s avatar
Citat:
Stod något om att det kostade 20:-/mån med internationellt Visa-kort, och det blir ju 240:- per år. För internationellt Visa-kort är ett vanligt bankkort va?

Ja. Allt fungerar som det ska. Du kan inte räkna med att få bli kund.
Citera
2013-11-02, 10:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Vill du ha allt gratis som vanligt VISA och internetbank så får du det hos Forex Bank som också har en mobilapp nu för att kunna se sitt saldo som du efterfrågade, tycker dom funkar ok och deras öppettider är väldigt bra samt kan man sätta in större summor utan en massa frågor.

Har också Handelsbanken som du får bra gratis internetbank hos men dom tar ut årsavgift för kort om du inte nöjer dig med ett simpelt Maestro där det också finns avgifter om man inte är på sin vakt.
Citera
2013-11-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vill du ha allt gratis som vanligt VISA och internetbank så får du det hos Forex Bank som också har en mobilapp nu för att kunna se sitt saldo som du efterfrågade, tycker dom funkar ok och deras öppettider är väldigt bra samt kan man sätta in större summor utan en massa frågor.

Har också Handelsbanken som du får bra gratis internetbank hos men dom tar ut årsavgift för kort om du inte nöjer dig med ett simpelt Maestro där det också finns avgifter om man inte är på sin vakt.
Visserligen avgift på kortet, men man får också bonus pa alla transaktioner. Bonusen betalas ut i en blandfond. Det har med marginal överstigit avgiften!
Citera
2013-11-02, 13:18
Bannlyst
Ett vanligt handelsbanken frikort då? Jag tar aldrig ut pengar utan handlar bara mat etc med mitt kort, så jag behöver inte ha nått avancerat.
Citera
2013-11-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ett vanligt handelsbanken frikort då? Jag tar aldrig ut pengar utan handlar bara mat etc med mitt kort, så jag behöver inte ha nått avancerat.

handelsbankens frikort bra. nuförtiden kan man göra 16 uttag per år i alla bankomater utan avgift.

komplettera med gratis MasterCard från t.ex. Statoil och du har allt du behöver till en kostnad av 0 kr.
Citera
2013-11-02, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinister_
Inte riktigt, BankID är en typ av e-legitimation. Ica Banken har e-leg via Telia.
same shit diffrent name
Citera
2013-11-02, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
handelsbankens frikort bra. nuförtiden kan man göra 16 uttag per år i alla bankomater utan avgift.

komplettera med gratis MasterCard från t.ex. Statoil och du har allt du behöver till en kostnad av 0 kr.
Vad har mastercard som inte frikortet har? (Säkert dum fråga, men jag är inte så insatt. Har haft Nordea sem jag var 13 år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in