• 9
  • 10
2013-10-22, 02:39
Medlem
Bbobis avatar
Brie mackor.

Gå till coo och köp två bie ostar a 200g för 35kr.

Lägg på bröd med en skriva orange (eller efter smak) paprika ovanpå.

En brieost kostar alltså 17,50st och innehåller 650kcal och 36g protein. Sedan tillkommer brödet samt en c-vitamin rik paprikaskriva.

Ur energisynpunkt är det kanske lite för bra men samtidigt billigt enkelt och VÄLDIGT gott. Om man gillar brie. Men vem gör inte det?
Citera
2013-11-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Oftast (nästan alltid) äter jag ute på jobbet. Det är ju smidigt när man har en viss tendens till lättja, man slipper stå och laga mat efter jobbet. Jag har dock tröttnat på det. Man kan säkert spara ett par tusenlappar i månaden på att laga eget och slippa smörja Abdullahs feta fickor på pizzerian eller gynna de skumma thaibrudarna på asiatrestaurangen.

Min fråga är hur man fixar bästa möjliga matlåda till lägsta möjliga pris. Dvs. hur man får så mycket proteiner, vitaminer och kolhydrater för så lite pengar som möjligt. Det ska vara både hög kvalitet och näringsrika råvaror och en mycket billig peng. Inget Eldorado-skit från Willys eller EuroShopper med andra ord.

Jag ska inte gynna lunchrestaurangerna i fortsättningen. De tjänar säkert grova pengar ändå med skattefiffel och svarta löner.
Jag håller med om att det kan vara att alltid äta på lunchrestaurangerna. Brukar handla mat på Ica och Coop där man kan hitta fina råvaror och laga hemma och varvar det med med att handla plocksallader på samma ställen om jag inte hinner förbereda mat nån dag. Ibland varvar jag det med någon husmansrestaurant. Brukar faktiskt använda Rikslunchen att handla med. De tar kortet överallt. Blir både billigt och varierande på det viset. Dessutom får jag i mig bra mat. Ibland är det väldigt skönt att bara få komma utanför kontoret för att rensa huvudet. Det handlar helt enkelt att göra det som passar en själv bäst. Får man dessutom lunchförmåner där man kan utnyttja kortet överallt så blir allt lite billigare. Rekommenderar Rikslunchen eftersom man kan handla med det överallt. Vet inte riktigt hur det är med Rikskortet på den fronten. Nån som vet?
Citera
2013-11-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Oftast (nästan alltid) äter jag ute på jobbet. Det är ju smidigt när man har en viss tendens till lättja, man slipper stå och laga mat efter jobbet. Jag har dock tröttnat på det. Man kan säkert spara ett par tusenlappar i månaden på att laga eget och slippa smörja Abdullahs feta fickor på pizzerian eller gynna de skumma thaibrudarna på asiatrestaurangen.

Min fråga är hur man fixar bästa möjliga matlåda till lägsta möjliga pris. Dvs. hur man får så mycket proteiner, vitaminer och kolhydrater för så lite pengar som möjligt. Det ska vara både hög kvalitet och näringsrika råvaror och en mycket billig peng. Inget Eldorado-skit från Willys eller EuroShopper med andra ord.

Jag ska inte gynna lunchrestaurangerna i fortsättningen. De tjänar säkert grova pengar ändå med skattefiffel och svarta löner.
Jag håller med om att det blir tröttsamt att äta lunch ute varje dag. Själv varvar jag det med att köpa fina svenska råvaror på Coop ellet Ica och tillaga själv och med att köpa sallader man kan plocka ihop på Coop eller Ica. Variationen är väldigt viktigt för mig. Det är ju väldigt skönt att få komma ut från jobbet och rensa huvudet ibland. Brukar faktiskt använda Rikslunchen. Det är ett förmånskort som fungerar överallt. Det blir billigare så. När saldot slår noll vet jag exakt hur mkt som gått åt att handla för. Man får ganska bra översikt över budgeten på det viset.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in