2013-10-09, 16:55
Bannlyst
Ja, hur vet man? Intervjuarnas kroppsspråk? Hur många frågor som ställs? Hur lång intervjun är? Om de har med sig ens CV eller inte och läser och ställer frågor utifrån det osv. Vad säger de i slutet/under intervjun? För mig t.ex. så sade "ja men det här ser bra ut" och liknande kommentarer. Är det ett gott tecken eller säger de bara så för att inte verka som rövhål?

De visade runt mig på arbetsplatsen, visade mig hur man ska jobba. De log mycket, bra ögonkontakt, bra kroppsspråk och vi skrattade tillsammans.

Hade nämligen en intervju idag så är nyfiken på hur man egentligen kan veta att det är en "säkrad tjänst".
Citera
2013-10-09, 17:03
Bannlyst
Om de visar dig runt på arbetsplatsen är det ett gott tecken.
Vad för arbete sökte du?
Citera
2013-10-09, 17:25
Medlem
Tror inte intervjuaren skulle spendera tid på att visa runt dig på arbetsplatsen och visa hur du ev. ska jobba om h*n inte fick ett gott intryck av dig så det gick nog bra ska du se!
Citera
2013-10-09, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Tror inte intervjuaren skulle spendera tid på att visa runt dig på arbetsplatsen och visa hur du ev. ska jobba om h*n inte fick ett gott intryck av dig så det gick nog bra ska du se!

Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Om de visar dig runt på arbetsplatsen är det ett gott tecken.
Vad för arbete sökte du?

Hoppas verkligen det! Tjänst som montör
Citera
2013-10-09, 19:12
Medlem
det där är något du bara vet.....finns inga tecken..under/efter intervjun kommer du veta det. det betyder inte att du har fått jobbet men att intervjun gick bra i alla fall
Citera
2013-10-09, 19:42
Medlem
Ser de genuint glada och positiva ut så är det ju ett gott tecken. Oftast ser man om det är ett artigt påklistrat leende med de tillhörande artiga uttrycken.
Citera
2013-10-09, 19:49
Medlem
Jag skulle aldrig ödsla tid på att visa någon runt om jag inte var intresserad av att anställa denne.

Ett annat gott tecken är att de börjar höra av sig till referenspersonerna. Då är man garanterat topp 5...
Citera
2013-10-09, 21:03
Medlem
Biomasss avatar
Goda tecken kan urskönjas på kroppspråket och om rekryteraren inte fokuserar enbart på frågor utan gör det mer avslappnat. Nog för att det ser olika ut på olika företag, men det är något man får se mellan raderna och pejla in. Att bli visad kring företag är icke ett tecken på säker anställning, det är inte ett tecken på någonting, istället får man se det som ett standardfarande och man är alltså i goda händer skulle tjänsten bli din.
Citera
2013-10-09, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Goda tecken kan urskönjas på kroppspråket och om rekryteraren inte fokuserar enbart på frågor utan gör det mer avslappnat. Nog för att det ser olika ut på olika företag, men det är något man får se mellan raderna och pejla in. Att bli visad kring företag är icke ett tecken på säker anställning, det är inte ett tecken på någonting, istället får man se det som ett standardfarande och man är alltså i goda händer skulle tjänsten bli din.

Det var rätt så avslappnat faktiskt. Humor osv. Hur stor chans tror du att jag har? Man har väl rätt stor chans att få ett jobb om man kommer på intervju antar jag. Sen var det dessutom en spontanansökan som jag skickade in för 4 månader sen.
Citera
2013-10-09, 22:23
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Hur stor chans tror du att jag har?

Mycket svårt att säga eftersom jag inte känner till vad företaget har för policy vid rekryteringar. Många gånger när vi rekryterat har vi haft folk på intervjuer och allt har gått bra men det har ändå blivit att vi tillsatt någon internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in