2013-10-09, 15:09
Medlem
Hej!

Jag har haft turen att lära känna några affärsmän från Tyskland som utvecklar olika typer av tjänster inom IT. De gör allt från appar till webbsidor och komplexa system-lösningar. De ville ha mig som partner för att jag arbetar i IT-branschen och de önskar att göra utvecklingsprojekt i Sverige. Grejen är ju att de vill att jag bara ska förmedla projekten ner till Tyskland och där utvecklas dem och kvalitetskontrolleras. Min roll i det är att hitta projekt i Sverige för att skicka vidare och sedan hålla kontakten med beställare.

Jag undrar hur ska jag hitta kunder på bästa sätt? Någon som har gjort liknande? Har annonserat ut på blocket osv.. men vill ha ett sätt att kontinuerligt hitta IT-projekt att genomföra utan att jag själv ska behöva delta i en projektgrupp och arbeta med det. Ska endast förmedla alltså är appar och webbsidor optimalt för de bara görs utifrån beställning. Dessutom arbetar jag som DBA heltid idag och har inte tid med att delta i projektgrupper osv. Som Ework tex annonserar ut.

Tacksam för svar!
Citera
2013-10-09, 15:31
Medlem
Finns flera sätt som skulle funka för dig. Men vad har du idags läget? Har du hemsida osv ? Eller vilket stadie är du?
Citera
2013-10-09, 15:48
Medlem
EDIT: Jag har en webbplats med information om alla produkter som finns och om företag i sig. Dessutom har våra två största produkter som jag varit delaktig i försedda med en egen webbplats också. Det finns och det finns ett team programmerare nere i tyskland.
Senast redigerad av sterlinkarcher 2013-10-09 kl. 15:52.
Citera
2013-10-09, 16:10
Medlem
Är det privat personer eller företages kunder du är ute efter? Det viktigaste är veta "vilka är dina kunder"
Citera
2013-10-09, 16:16
Medlem
Förstår din fråga, främst är det företag som är kundgruppen. Det är inte lönsamt för oss att utveckla appar och webbsidor åt privatpersoner då det kostar från 15-250 000kr. Däremot kan privatpersoner köpa en av våra appar, men den kostar i dagsläget 500€. Jag vill erbjuda mina tjänster åt företag som behöver appar, webbsidor eller är intresserade av befintliga produkter.
Citera
2013-10-10, 07:08
Moderator
Protons avatar
Övriga utvecklingsfrågor --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2013-10-10, 08:54
Medlem
MasterBaits avatar
Att "kontinuerligt hitta IT-projekt" låter lite väl ambitiöst. När man jobbar med projekt brukar det snarare vara så att ibland hittar man projekt och ibland tar det tid. Man är tacksam när det väl dyker upp något helt enkelt.
Citera
2013-10-10, 09:47
Medlem
Som sagt taxerar tillräckligt mycket idag för att jag ska leva bekvämt. Som sagt ville testa möjligheten att tjäna lite pengar vid sidan om. 4-5 projekt / år hade räckt för min del. Då jag ser det som en bisyssla.

Undrar fortfarande vilket är det mest kostnadseffektiva sättet att hitta kunder som vill ha en app eller webbsida.
Citera
2013-10-11, 12:46
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sterlinkarcher
Som sagt taxerar tillräckligt mycket idag för att jag ska leva bekvämt. Som sagt ville testa möjligheten att tjäna lite pengar vid sidan om. 4-5 projekt / år hade räckt för min del. Då jag ser det som en bisyssla.

Undrar fortfarande vilket är det mest kostnadseffektiva sättet att hitta kunder som vill ha en app eller webbsida.

Jag har för mig att LinkedIn är ett social nätverk för företag.. såsom facebook är för privatpersoner.
http://se.linkedin.com/

Har dock aldrig testat det, men finns nog säkert en del att hitta där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in