• 1
  • 2
2013-10-09, 13:45
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Tjena mittbena.

Vilken ostsås rekommenderas för att liksom bara ha ståendes i kylen som ketchup eller senap?

Gillar ostsås på pasta men orkar inte stå å göra en varje gång det är dags för lite spaghetti ochj falukorv... :/

Gimme your best ostsåsförslag!
Citera
2013-10-09, 14:20
Medlem
Foxxyboxs avatar
Smält bara ner en förpackning bonjour färskost (Vitlök) Blir extremt krämigt och gott. :P
Citera
2013-10-09, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Smält bara ner en förpackning bonjour färskost (Vitlök) Blir extremt krämigt och gott. :P

Funkar även väldigt bra i potatisgratäng!
Citera
2013-10-09, 15:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det finns ju t.ex cheddardip på burk som är menad för nachos... Ganska god faktiskt.
Citera
2013-10-09, 15:53
Medlem
christerys avatar
Ostsås på burk, du menar tub. Kallas mjukost sist jag kollade.

Dendäringa ostsåsen som man köper till pommesen på grillen går mig veterligt inte att få tag på, men annars så går det ju att röra ut tex smulad gorgonzola i CF och värma i pastan. Har du lite tärnad kassler till så är du ju i himmelen. Vad skulle ta tid i den manövern...
Citera
2013-10-09, 19:37
Medlem
Keldas ostsås tycker jag är riktigt bra, brukar ha den istället för egen Béchamelsås i lasagne.
Ett tips är att ta en gammal ketchupflaska eller liknande i plast och häll över såsen i den så kan du spruta över din pasta.
Citera
2013-10-09, 21:15
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox

Bra idé, ska testa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det finns ju t.ex cheddardip på burk som är menad för nachos... Ganska god faktiskt.

Ja, den är jättegod men där är så kort hållbarhet på dom dära!

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ostsås på burk, du menar tub. Kallas mjukost sist jag kollade.

Dendäringa ostsåsen som man köper till pommesen på grillen går mig veterligt inte att få tag på, men annars så går det ju att röra ut tex smulad gorgonzola i CF och värma i pastan. Har du lite tärnad kassler till så är du ju i himmelen. Vad skulle ta tid i den manövern...

haha, nä, inte mjukost. Mjukost känner jag till. :P

TÄnkte mer som typ kebabsås på 500ml plastklämflaska som man kan köpa vitlökssås eller kebabsås på, fast ostsås då.

Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
Keldas ostsås tycker jag är riktigt bra, brukar ha den istället för egen Béchamelsås i lasagne.
Ett tips är att ta en gammal ketchupflaska eller liknande i plast och häll över såsen i den så kan du spruta över din pasta.

Okej! Vet du hur lång hållbarhet där är på den där?
Citera
2013-10-09, 22:28
Medlem
MeanMEs avatar
Grädde + tärnad/riven ost, salt, peppar.
Vispa runt lite medans osten smälter och såsen kokar upp.

Klar innan din pasta kokat klart.
Citera
2013-10-10, 09:21
Medlem
Gör egen med hjälp av (tri)natriumcitrat.
Vätska, natriumcitrat och din favoritost. Jag brukar använda öl.
Citera
2013-10-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Okej! Vet du hur lång hållbarhet där är på den där?

Står i länken. 119 dagar oöppnad, 3-4 dagar öppnad men jag tror att den nog står sig nån vecka åtminstone, om inte mer.
Citera
2013-10-13, 01:00
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Grädde + tärnad/riven ost, salt, peppar.
Vispa runt lite medans osten smälter och såsen kokar upp.

Klar innan din pasta kokat klart.

Så gör jag med när man har orkeslösa dagar och snabbt behöver lite energi, keldasås? fyfan det består ju enbart av skitämnen.

Folk kanske tror kelda är bra och pålitligt i och med lägre fetthalt men låt dom äta det
Citera
2013-10-13, 01:03
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe

Du kan inte vara på riktigt.. Alternativt så hade du billigt skitost till bechamelsåsen, för ingen med smaksinne kan tycka keldas ostsås är gott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in