2005-07-04, 18:37
Bannlyst
Jag fattar inte varför det är så extremt stor skillnad effekt mässigt mellan diazepam 10mg och Valium 10mg, jag menar det är juh ändå samma verksamma ämne i båda pillren...

Jag har ätit två olika sorters Valium en vit sort och en blå sort och båda var underbart sköna.

Sen har jag ätit 2 olika sorters piller med märket diazepam10or på kartan, det har typ stått 10 på pillret eller D/10 eller nått sånt...

Varfär är det så här när det ska vara samma verksamma ämne ?

Jag kan äta 5 - 6 diazepam 10or och då blir jag juh lite flöddrar och så men inte direkt behagligt, känner mig mest avdomnad och trög och korkad. Sen om jag äter två av dessa så känns det knapp nått alls förutom viss tröghet och så.

Sen kan jag äta 2 - 3 valium och få et störtskönt flödderrus med myspys och allt man kan önska sig av flödder.

Jag är extremt nyfiken på varför det är på detta viset!!!
Citera
2005-07-04, 19:23
Bannlyst
Alltså, det är ingen skillnad egentligen. Det är samma dos av samma verksamma ämne. Teoretiskt sett kan det vara en obetydlig skillnad pga olika bindemedel i tabletten. Vissa löser kanske upp sig snabbare och därmed känns en kraftigare "start" av ruset.

Men, det kan osså vara så att tabletterna är tillverkade av nått litet skitlaboratorium i Uzbekistan eller så, och att dom i själva verket inte innehåller 10mg diazepam. Men risken för att det skulle vara "skittabletter" är ganska liten, speciellt om du har fått dom i kartor med tryck om fabrikantens namn m.m.
Citera
2005-07-04, 20:38
Bannlyst
Okej

Det kanske kan vara så att jag har utvecklat tolerans, det har la blitt kanske en 150 - 200mg diazepam det senaste 2 veckorna (lite kortare) plus lite iktorivil och xanor och så.... jag har försökt hitta mig grej lixom.

Är det tänkbart att jag har utvecklat tolerans då ?

Men grejen är den att jag åt 3 blå valium en gång åch jag blev så störtskön alltså fyfan !

Och nu häromdan så åt jag 6 10mg diazepam tabletter på en gång med förpackning och allt (spanska) och det var inte ens i närheten av den flödderkänslan av frihet och att allt har löst sig o det, inte för att jag lider av nn speciel ångest eller så för jag käkar dom bara för o flöddra och berusa mig för att det är så jävla gött.

Jag och två av mina kompissar har konstaterat att valiumen måste vara bättre av nån anledning för vi får allihopa samma symptom.

Som min kompis sa till mig t.ex. när jag hade införskaffat nån sorts D10a så åt han 2 eller 3 och han sa att han kände sig efterbliven och helt trög bara typ fatta inte simpla saker och han blev sömnig och grejer...

och nu efteråt så har han ätit av dem valiumen igen och då fick ha ntillbaks den där goa eforiska känslan typ lalalala gå på moln osv...

Så det där med toleransen kan inte heller ritkigt stämma... men ändå så har han juh inte ätit lika många som mig, men han sa ändå att det var som natt och dag på valium och diazepam pillrerna (vi har hitils testat två och båda har varit lika dan effekt på, alltså efterbliven trög osv)
Klart att man känner sig lugn och sansad på dem, det ska jag inte klaga på men dom är juh inte direkt värda att flöddra på då dom ger för mycket tröghet och dåsighet.
Citera
2005-07-04, 20:44
Bannlyst
nää sak samma,, diazepam är diazepam... och fake är fake eller ja du fattar!
Citera
2005-07-05, 19:23
Bannlyst
Jo jag fattar.
Det var därför jag tyckte det var så konstigt...

Men jag menar vi fick juh effekt men inte samma... och även om vi åt mer av dom som inte var valium så var det inta samma rus, hajjar du ?

Så även om det inte kanske var 10mg i dem så om jag äter 6 så msåte jag juh ändå få i mig 30 mg minst lika med tre valium och på tre valium så blir jag störtskön....

Men igår tog jag fyra valum (som som jag vet funkar) och sniffa en, sen käkade jag 5 iktorivil eller ritrivil som dom nu hette (har med patent o göra kanske på namnet?) men det var iaf klonazepam 2mg.

och jag blev absolut inte lika skön som när jag tog det för nån vecka sen när jag inte flöddrat på flera år... men jag menar jag tog juh ändå jävligt mycket och ändå blev jag inte alls så flöddrar det var typ inte ens samma rus... Kändes typ som att jag tagit en helt annan drog.jag kände mig lugn och glömde av saker var klumpig men inte mer l"ligga och njuta känslan".

Iof så (somnade/tuppade jag av) utan att minnas hur jag somnat men jag vakna utan att veta vart jag var (var hos min kompis och vakna i hans stora vita dubbelsäng) blev helt skärmd fatta inte alls vart jaghade tagit vägen....

Men Men....

Hur snabbt ökar man sin toleranskruva på benso?
Det verkar juh vara helt sjukt snabbt...

Jag menar, supa kan man göra i felra dygn medsamma efekt, gobba, ta tjack, röka osv osv...

Men med benso verkar det som att man kan flumma i max två - tre gånger skönt sen kommer trögheten och så är lyckoknslorna borta, man känner sig helt enkelt avtrubbad lugn och trög men inte glad och euporisk (kanske vissa vill, men inte jag !)

Så frågan är juh även den att hur länge borde jag vänta med att ta benso igen?
För nu sitter jag nämligen här med massa klonasepam och stess osv...
och jag vill gärna inte slösa bort goa rus mot avtrubbade rus som inte ger mig nått !! om ni fattar...

Hade gött!
Citera
2005-07-05, 21:07
Medlem
hundens avatar
Kan bero på mycket..de du fick effekt av har förvarats på ett bra sätt..dvs..ingen fukt, ingen högre värme, inget direkt solljus, mm..

De som fungerade sämre kanske har legat i hettan, 30 grader, och utsatts för fukt etc..det försämrar ju effekten avsevärt..

Men som sagt, Diazepam som Diazepam..
Citera
2005-07-05, 21:21
Bannlyst
Okej men då var det klart iaf...

Men som sagt hur snabbt ökar toleranskurvan på bensos ?

Jag har allltid haft respekt för droger och så... men nu när jag har massa bensos hemma så tänker jag typ, varför inte jag har inte tagit så mycket hittils kan lika gärna ta idag igen... för det är inte precis som ett rus (inte längre iaf) men det är ändå nått som lockar med det (?) det är lurigt det där...

om jag hade haft nån ångest eller så hade jag slukat dom på en gång eller en liten del av dem, men nu när jag inte har nån speciel ångest eller så och ändå vill ha ruset när det igentligen inte är nått specielt rus fattar jag inte riktigt...

Fan bensos verkar vara en riktig lurifaxdrog som man ska passa sig för... inte för att predika eller så men det är så jag känner iaf...

Jag sitter här nu och överväger om jag ska slänga i mig en bunt av olika blandningar eller om jag ska vänta nån vecka och verkligen få ut ett riktgt skönt rus av samma dos eller till och med mindre...

Jag tror det lutar åt att jag väntar för det bestämde jag mig för i går när jag tog att det fick bli sista dagen... på ett tag

Hade gött alla!
Citera
2005-07-06, 14:15
Medlem
Super Motos avatar
......
Citera
2005-07-06, 14:16
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suir

Men som sagt hur snabbt ökar toleranskurvan på bensos ?

Olika från person till person,för mig så gick det ganska fort. Fick utskrivet 80mg/dag och det tog inte många veckor för mig innan dom började funka dåligt(sämmre).
Citera
2005-07-06, 14:32
Bannlyst
tleranskurva

För mig verkar den vara extrem

Nu måste jag vänta i nån vecka innan nästa flöddrish inträffar !
Citera
2005-07-06, 14:38
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suir
För mig verkar den vara extrem

Nu måste jag vänta i nån vecka innan nästa flöddrish inträffar !
Hmmm.. du sa att du hade ätit 150-200mg på några veckor eller hur vad det? Det är iofs inte så mkt.. du får val käka mer istället. När jag hade som högst tolerans så kunde jag slänga i mig en 10-15 stess 10r utan att märka så mkt.. men vänta några dagar du, så ska du se att dom fäster på igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in