2013-10-09, 13:16
Medlem
TessyTheViciouss avatar
Hej,

För det första så vet jag inte alls om denna tråd hamnade rätt så om inte så får den gärna flyttas dit den ska och för det andra jag har sökt runt men hittar inga trådar som kan hjälpa mig.

Jag har en uppgift att skriva om biologisk människosyn, dess syn på hälsa/ohälsa, funktionsnedsättningar, vård och omsorg samt liv och död men har helt hakat upp mig på det här med liv och död och hälsa/ohälsa.
Den biologiska människosynen ser det ju som att man har medfödda anlag och kroppslig disposition för sjukdomar så vad skriver man då om hälsa/ohälsa? Jag menar som inte redan kommit upp i själva grundförklaringen om biologisk människosyn. Och vad vill dom veta om liv och död?

Det finns säkert någon människa därute som kan i stort förklara för mig vad jag ska fokusera på här.
Citera
2013-10-09, 13:35
Medlem
DiagnosABs avatar
Vad gäller liv o död så gissar jag att de snackar om att biologisk människosyn inte direkt tror på en själ. Vi är bara högutvecklade djur, inget särskilt alls. Döden är mer en avstängning av mekanismen. Ingen gud finns.

Sjukdomar osv är genetiskt betingade och styrs huvudsakligen (helt) av de gener man råkat få. Att titta på omgivningsfaktorer blir då ointressant. Att titta på vilken typ av liv någon har är inte viktigt.

Gav det nåt..?
Citera
2013-10-09, 13:38
Medlem
TessyTheViciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Vad gäller liv o död så gissar jag att de snackar om att biologisk människosyn inte direkt tror på en själ. Vi är bara högutvecklade djur, inget särskilt alls. Döden är mer en avstängning av mekanismen. Ingen gud finns.

Sjukdomar osv är genetiskt betingade och styrs huvudsakligen (helt) av de gener man råkat få. Att titta på omgivningsfaktorer blir då ointressant. Att titta på vilken typ av liv någon har är inte viktigt.

Gav det nåt..?

Det gav massor!

Tack så jätte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in