Citat:
Ursprungligen postat av
FreKa
Hej,
Jag har bytt telefon från Iphone 4 till en Samsung Galaxy S4. Bytte samtidigt abonnemang. Det mesta flyter på bra men har problem med sms. Jag har en Macbook pro med Imessage i. Så när mina kontakter som har imessage ska skriva till mig så får jag endast meddelanden i datorns Imessage och inget i mobilen. Är lite jobbigt då jag missar en hel del sms.
Någon som vet en lösning? avinstallera Imessage på Mac:en?
/ FreKa
Du har haft en Ifåne och har nu bytt lur och förväntar dig att "I"-spektaklets egna programvarulösningar skall vara kompatibelt med världens övriga teknik och program?
Första läxan i båten är: I-spektaklet har en egen standard och fungerar inte med andra märken eller program.
Din enda lösning är att återställa mobil-abbet så att sms'en kommer till telefonen igen.