2013-10-09, 12:41
Medlem
FreKas avatar
Hej,

Jag har bytt telefon från Iphone 4 till en Samsung Galaxy S4. Bytte samtidigt abonnemang. Det mesta flyter på bra men har problem med sms. Jag har en Macbook pro med Imessage i. Så när mina kontakter som har imessage ska skriva till mig så får jag endast meddelanden i datorns Imessage och inget i mobilen. Är lite jobbigt då jag missar en hel del sms.

Någon som vet en lösning? avinstallera Imessage på Mac:en?

/ FreKa
Citera
2013-10-09, 12:45
Medlem
Eftersom samsung inte ha iMessage så går det inte få dom till telefonen! Avinstallera iMessage på din Mac så skickas det som sms till dig från iPhone!
Citera
2013-10-09, 12:52
Medlem
FreKas avatar
Går det bra att ställa om status till nedkopplad? eller måste jag avinstallera?
Citera
2013-10-09, 12:54
Medlem
Borde gå att ställa om till nedkopplad eftersom den då inte används!
Citera
2013-10-09, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreKa
Hej,

Jag har bytt telefon från Iphone 4 till en Samsung Galaxy S4. Bytte samtidigt abonnemang. Det mesta flyter på bra men har problem med sms. Jag har en Macbook pro med Imessage i. Så när mina kontakter som har imessage ska skriva till mig så får jag endast meddelanden i datorns Imessage och inget i mobilen. Är lite jobbigt då jag missar en hel del sms.

Någon som vet en lösning? avinstallera Imessage på Mac:en?

/ FreKa

Du har haft en Ifåne och har nu bytt lur och förväntar dig att "I"-spektaklets egna programvarulösningar skall vara kompatibelt med världens övriga teknik och program?

Första läxan i båten är: I-spektaklet har en egen standard och fungerar inte med andra märken eller program.

Din enda lösning är att återställa mobil-abbet så att sms'en kommer till telefonen igen.
Senast redigerad av Ann.Oying 2013-10-09 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in