2013-10-08, 16:03
Medlem
Hej, det är så att jag har sökt lite överallt för att försöka få reda på om spice (cannaboider) visas på lab analys eller vanliga drogtest?

Har kommit fram till att såklart beror det på vad det är och att vissa stickor behövs för att se det så jag förväntar mig inget fullständigt svar.

Jag ska börja göra drogtest ett halvår framöver och undrar bara om jag röker spice några gånger i veckan, kommer det att synas i labbet, blodet eller urinet?

Förmodligen gör det väl det, men hur lång tid?

Jag har ingen aning om vad för sort som finns tillgänglig just nu och det har nog "de" ingen aning om heller.

Tacksam för svar och tips, såvida det inte är "rök inte spice det är skit", för det vet jag redan

Citera
2013-10-08, 16:07
Medlem
beror vilka sorter du röker, en sort dom söker efter är fluoropentyl och jag tror en annan sort är methanone och Naphthalen (men är inte säker) så ska du pissa bör du akta dig från just dessa ämnen i spice (sen finns det några ämnen till men jag har inte koll på alla)
Citera
2013-10-08, 16:13
Medlem
Jag förstår, men hur får man reda på detta, lär vara omöjligt om man köper av någon random såvida dom inte vet, och jag tror inte dom har en vidare aning om någonting överhuvudtaget ^^

Det går ju att beställa drogtest hem, men det visar väl bara på de vanliga sakerna. Så det är ju labbtestet som är mest oroväckande. De har ju som sagt stickor för spice också men det kostar tydligen väldigt mycket och tror inte de använder sånt. Vad jag har hört ser de i blodet om man rökat det nyligen så det är väl det också, någon som vet ungefär hur länge det sitter i blodet? Jag blev stannad en gång då jag inte rökat vanligt smoke på ungefär en vecka men hade rökat sparris dagen före och hade då 0,0006 mg thc, kan det ha räknats som spicet och att blodprovet "omvandlade" det till thc eftersom det är liknande?

Jag kanske är helt ute och cyklar men
Citera
2013-10-08, 16:39
Medlem
De typer av spice som blivit olagligt, som vi köper på gatan syns inte på prov.
Citera
2013-10-08, 16:40
Medlem
khrysothemiss avatar
Köp pulver och blanda själv eller av en internetshop som säger vad som är i. Allt du kan köpa är väl oklassat men vissa sorter kanske kan testas för iaf. Kör på de mer obskyra grejerna så är det nog lungt
Citera
2013-10-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av higinia
De typer av spice som blivit olagligt, som vi köper på gatan syns inte på prov.

där har du faktiskt fel eftersom dom söker efter ämnen i spice som finns i dom nya

Tex flouropentyl som finns i 5F-PB-22 som är relativt ny och laglig syns på spicetester
Citera
2013-10-09, 02:24
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
där har du faktiskt fel eftersom dom söker efter ämnen i spice som finns i dom nya

Tex flouropentyl som finns i 5F-PB-22 som är relativt ny och laglig syns på spicetester
Flouropentyl, är det 5F?
Citera
2013-10-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
Flouropentyl, är det 5F?

inte bara, i tex am-2201 som inte är 5f finns ocskå flouropentyl men oftast så betyder 5f att det är flouropentyl, men dom gör inte alltid dessa spice tester på folk, bara "stickkontroller" och på så vis kan man klara sig även om man röker vilken spicesort som helst
Citera
2013-10-09, 12:08
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
inte bara, i tex am-2201 som inte är 5f finns ocskå flouropentyl men oftast så betyder 5f att det är flouropentyl, men dom gör inte alltid dessa spice tester på folk, bara "stickkontroller" och på så vis kan man klara sig även om man röker vilken spicesort som helst
mm. försöker googla men får bara iupac-namn på olika cannabinoider
Citera
2013-10-09, 17:24
Medlem
Jag vet att de inte kommer testa för spice, frågan är bara om det kommer fram i labbanalysen för där ser dom väl allt möjligt ?
Citera
2013-10-09, 21:52
Medlem
TheGolemFighters avatar
Dom kan även se 5f-AKB48 på t.ex. polisen, eller iallafall i blodprov när du blir tagen med en joint i handen haha Dock blev de ju nerlagt eftersom de är lagligt, men man ska även vara väldigt försiktig med vilka cannabionoider du röker då dom börjar kunna se en hel del nu.
Citera
2013-11-27, 01:00
Medlem
Hur fan ligger det till egentligen med dessa prover?

Vet nån kunnig om AB-FUBUNICA ger ett positivt utslag på spice prov???

Mycket tacksam för snabbt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in