2013-10-08, 14:37
Medlem
KiMp4s avatar
Mitt problem är att mitt i ubuntu installationen kommer det ett felmeddelande och ubuntu startar upp till skrivbord.

Jag vill installera Ubuntu 12.04 Desktop i386 från CD. Drog hem versionen från TPB.

Så nu sitter jag och kör ubuntu från cd-skivan ist för att det inte går att installera det :S
Går det lika bra att köra det från skiva?
Tänkte ha datorn som server dator hemma.

MVH
Citera
2013-10-08, 16:07
Medlem
Polyklorfenols avatar
Hur i h-lvete kan du dra ner ett gratis OS från TPB? Det osar ju katt lång väg!

Enda stället du ska tanka ifrån är originalet, eftersom de på TPB är fulla med virus, i förhoppning om att någon lame person ska gå på det.

Skäms!

http://ubuntu-se.org/drupal/download
Citera
2013-10-08, 16:09
Medlem
Vad det står i felmeddelandet och vad du har för dator kan vara bra att känna till. Har själv haft problem med UEFI vid installation av 12.04.
Citera
2013-10-08, 16:18
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moosbricka
Vad det står i felmeddelandet och vad du har för dator kan vara bra att känna till. Har själv haft problem med UEFI vid installation av 12.04.

Har googlat lite och ska kolla upp UEFI, men vet inte hur jag hittar det i mitt BIOS , ska dra hem Everest för att kolla vad det är i burken och uppdatera BIOS , det är en mkt gammal burk så vet inget om den rikigt, satte i så att det är 1gb i ram iaf (A).
Citera
2013-10-08, 16:20
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Hur i h-lvete kan du dra ner ett gratis OS från TPB? Det osar ju katt lång väg!

Enda stället du ska tanka ifrån är originalet, eftersom de på TPB är fulla med virus, i förhoppning om att någon lame person ska gå på det.

Skäms!

http://ubuntu-se.org/drupal/download

Rekommernderas LTS-version?
Citera
2013-10-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Har googlat lite och ska kolla upp UEFI, men vet inte hur jag hittar det i mitt BIOS , ska dra hem Everest för att kolla vad det är i burken och uppdatera BIOS , det är en mkt gammal burk så vet inget om den rikigt, satte i så att det är 1gb i ram iaf (A).

Är den riktigt gammal är det inte UEFI som spökar då det är ett relativt nytt påfund. Posta felmeddelandet om du har möjlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Rekommernderas LTS-version?

Ja, speciellt om den ska användas som server.
Citera
2013-10-08, 16:46
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moosbricka
Är den riktigt gammal är det inte UEFI som spökar då det är ett relativt nytt påfund. Posta felmeddelandet om du har möjlighet.

Ja, speciellt om den ska användas som server.

Okej, jag ska försöka fixa en bild eller text på vad det är för felmeddelande som kommer upp.
Citera
2013-10-08, 16:52
Medlem
KiMp4s avatar
Jag har tänkt ha burken lite som media lagring, att ha musik, film och backups på.
Och göra så att man kan komma åt burken även om man inte är kopplad till samma nätverk, om det är möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in