Tjena! Äntligen har jag en god anledning att skapa en tråd här!
Vad jag undrar över är; Är detta ett möjligt projekt? Har någon annan lyckats med liknande? Gör jag något väldigt fel?(som bara en l33t-flashbackare kan se).
Mitt mål är att fram till maj nästa år ha gått från någon som aldrig promenerat längre än från soffan, till datorn, till kylskåpet. Till att ha en god kondition(bättre än en "vanlig" individ), slimmad kropp utan onödigt fett och markant synligare muskelmassa. Svärmors våta dröm.
Innan jag går vidare, lite info:
Kön: Man
Ålder: 18 år
Längd: 182 cm
Vikt: 98 kg
Aktivitet innan projektet: null
Så min metod bygger på följande princip: Ät mindre kolhydrater(underskott), öka proteinintaget och skilja kondition-/fettförbränningsträningen tidsmässig så långt ifrån byggnaden av muskelvolym.
Mat:
Frukost: Müsli och fil, ett glas juice, två skivor hårt bröd med ägg och kaviar, extra proteinrik mjölk
Mellanmål: en skiva grovt bröd, skinka, ost, sallad och paprika
Lunch: Litet mål av vad skolmatsalen har att erbjuda
Eftermiddagsmellanmål: frukt, juice och proteinrik mjölk
Middag: Högst varierande, liten portion av husmanskost
Kosttillskott:
Jag överväger att lägga till proteintillskott runt styrketräningen men det får bli efter nästa lön.
Annars försöker jag undvika tillskott så mycket som möjligt, ersätter med vanlig mat med lågt innehåll av kolhydrater och proteinrik mjölk.
Nu till självaste träningen:
Jag planerar att utföra konditionsträningen/fettförbränningen på kvällarna och muskelbyggnaden på morgonen innan skolan.
Kondition:
Just nu vet inte min kropp vad det ordet ens betyder. Så för tillfället pushar jag mig så hårt jag bara kan där jag springer 2 dagar, vilar 1, springer 2 o.s.v. Mitt mål är att kunna springa 5 km utan uppehåll innan månaden är slut.
Muskelbyggnad:
Som tidigare nämnt planerar jag att placera styrketräningen på morgonen, innan frukost(bäst förbränning då). Jag tränar då en muskelgrupp 2 gånger i veckan. Så, t.ex.
Måndag:
Morgonen:
Axlar
Triceps
Bröst
Kvällen:
Joggar
Tisdagen:
Morgonen:
Rygg
Biceps
Mage
Kvällen:
jogga
Onsdagen:
Morgonen:
Den här dagen kommer jag att vila var annan vecka, i början.
Ben
Underarmar
Kvällen:
Vila
Torsdagen:
Morgonen:
Bröst
Axlar
Triceps
Kvällen:
Jogga
Fredagen:
Morgonen:
Rygg
Biceps
Mage
kvällen:
Jogga
Lördagen:
VILA
Söndagen:
Morgonen:
Vila
Kvällen:
Jogga
För att tillägga så kommer jag att variera muskelträningarna, t.ex. Måndagspasset så tränar jag bröst; Bänkpress, lutande hantelpress, flyes, men på torsdagen så tränar jag bröst; Bänkpress, lutande hantelpress och omvänd dips.
Som en liten sista fråga; när tror ni att förändringarna börjar synas?
Vad jag undrar över är; Är detta ett möjligt projekt? Har någon annan lyckats med liknande? Gör jag något väldigt fel?(som bara en l33t-flashbackare kan se).
Mitt mål är att fram till maj nästa år ha gått från någon som aldrig promenerat längre än från soffan, till datorn, till kylskåpet. Till att ha en god kondition(bättre än en "vanlig" individ), slimmad kropp utan onödigt fett och markant synligare muskelmassa. Svärmors våta dröm.
Innan jag går vidare, lite info:
Kön: Man
Ålder: 18 år
Längd: 182 cm
Vikt: 98 kg
Aktivitet innan projektet: null
Så min metod bygger på följande princip: Ät mindre kolhydrater(underskott), öka proteinintaget och skilja kondition-/fettförbränningsträningen tidsmässig så långt ifrån byggnaden av muskelvolym.
Mat:
Frukost: Müsli och fil, ett glas juice, två skivor hårt bröd med ägg och kaviar, extra proteinrik mjölk
Mellanmål: en skiva grovt bröd, skinka, ost, sallad och paprika
Lunch: Litet mål av vad skolmatsalen har att erbjuda
Eftermiddagsmellanmål: frukt, juice och proteinrik mjölk
Middag: Högst varierande, liten portion av husmanskost
Kosttillskott:
Jag överväger att lägga till proteintillskott runt styrketräningen men det får bli efter nästa lön.
Annars försöker jag undvika tillskott så mycket som möjligt, ersätter med vanlig mat med lågt innehåll av kolhydrater och proteinrik mjölk.
Nu till självaste träningen:
Jag planerar att utföra konditionsträningen/fettförbränningen på kvällarna och muskelbyggnaden på morgonen innan skolan.
Kondition:
Just nu vet inte min kropp vad det ordet ens betyder. Så för tillfället pushar jag mig så hårt jag bara kan där jag springer 2 dagar, vilar 1, springer 2 o.s.v. Mitt mål är att kunna springa 5 km utan uppehåll innan månaden är slut.
Muskelbyggnad:
Som tidigare nämnt planerar jag att placera styrketräningen på morgonen, innan frukost(bäst förbränning då). Jag tränar då en muskelgrupp 2 gånger i veckan. Så, t.ex.
Måndag:
Morgonen:
Axlar
Triceps
Bröst
Kvällen:
Joggar
Tisdagen:
Morgonen:
Rygg
Biceps
Mage
Kvällen:
jogga
Onsdagen:
Morgonen:
Den här dagen kommer jag att vila var annan vecka, i början.
Ben
Underarmar
Kvällen:
Vila
Torsdagen:
Morgonen:
Bröst
Axlar
Triceps
Kvällen:
Jogga
Fredagen:
Morgonen:
Rygg
Biceps
Mage
kvällen:
Jogga
Lördagen:
VILA
Söndagen:
Morgonen:
Vila
Kvällen:
Jogga
För att tillägga så kommer jag att variera muskelträningarna, t.ex. Måndagspasset så tränar jag bröst; Bänkpress, lutande hantelpress, flyes, men på torsdagen så tränar jag bröst; Bänkpress, lutande hantelpress och omvänd dips.
Som en liten sista fråga; när tror ni att förändringarna börjar synas?