2016-02-01, 23:49
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Kort sagt, ja!
Det finns en ATM där, men det är ju trist att lita på den och komma dit och behöva vända i dörren om den är trasig.

Det finns två uttagsautomater i receptionen. Inträde kan betalas med kort om man vill. Tjejerna tar bara cash. I baren är all alkoholfri dryck gratis. Vill man ha alkohol köper man en token i receptionen. En öl kostar 10 euro så man åker inte till Artemis för att dricka.
Citera
2016-02-02, 09:03
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Det finns två uttagsautomater i receptionen. Inträde kan betalas med kort om man vill. Tjejerna tar bara cash. I baren är all alkoholfri dryck gratis. Vill man ha alkohol köper man en token i receptionen. En öl kostar 10 euro så man åker inte till Artemis för att dricka.

Jag har för mig att det dessutom är ett maxuttag på 200 euro per uttag i deras automater. Det var i alla fall det när jag var där i somras.

Så är man som mig en långliggare i rummen så får man köra kortet ut och in ett par gånger för att få ut önskad mängd euros... Men växlingskursen var i alla fall helt okej.

Ett tips. En del ATM:s frågar om man vill ha växlingskursen i lokal valuta eller i svenska kronor, välj ALLTID lokal valuta, annars kan det bli en svindyr växlingskurs som ligger upp emot 1 kr per euro över det normala.
Citera
2016-02-02, 09:23
Medlem
Cosmo08s avatar
Tackar för all info! Då blir det att ta med sig rejält med kontanter med andra ord...
Citera
2016-02-02, 21:17
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jag har för mig att det dessutom är ett maxuttag på 200 euro per uttag i deras automater. Det var i alla fall det när jag var där i somras.

Så är man som mig en långliggare i rummen så får man köra kortet ut och in ett par gånger för att få ut önskad mängd euros... Men växlingskursen var i alla fall helt okej.

Ett tips. En del ATM:s frågar om man vill ha växlingskursen i lokal valuta eller i svenska kronor, välj ALLTID lokal valuta, annars kan det bli en svindyr växlingskurs som ligger upp emot 1 kr per euro över det normala.

Detta stämmer mycket bra! Tog ut 300 EUR ute på stan, valde svenska, hade ingen koll, och betalade 3120:- för 300 EUR. Ca 10,40
Tog dagen efter ut 200 på Artemis, kostade 1899:- med lokal valuta. 9,49 i kurs! Viss skillnad!
Citera
2016-02-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Kort sagt, ja!
Det finns en ATM där, men det är ju trist att lita på den och komma dit och behöva vända i dörren om den är trasig.
JAg har varit med om att automaten varit avstängd pga pengarna varit slut i den, så se till att ha med tillräckligt med pengar.
Citera
2016-02-04, 00:10
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Tackar för all info! Då blir det att ta med sig rejält med kontanter med andra ord...

Nur Bargeld! (Bara kontanter!)
Citera
2016-02-04, 08:37
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
JAg har varit med om att automaten varit avstängd pga pengarna varit slut i den, så se till att ha med tillräckligt med pengar.

Ja man ska absolut inte förlita sig på automaterna på Artemis, gör man det så kan det sluta med att man får springa ut på stan i jakt på kontanter. Och vem fan vill slösa bort tid på det när man har andra roligare saker i tankarna...

Bättre då att stanna till vid en automat på vägen dit, på flygplatsen kanske eller om man som mig åker bil dit, jag brukar stanna till med bilen i Burg auf Fehmarn där det finns en tre-fyra automater lätt tillgängliga.
Vill man vara 100 procent säker på att aldrig stå utan kontanter när man är utomlands så växlar man valuta hemma på banken där man bor.

Det vore ju ett jobbigt läge att råka bli av med sitt enda kort i någon trasig automat där nere i Tyskland och sen stå där långt hemifrån utan kontanter, nu är är det ju visserligen väldigt sällan som det händer att ett kort fastnar i en bankomat, men med lagom om all jävlighet så vet man ju aldrig...
Citera
2016-02-04, 23:03
Medlem
Hermann666s avatar
Jag växlar alltid hemma innan jag åker. Sedan går det ibland åt mer pengar än man tänkt sig och så står man där med en pangbrud och får ta ut pengar på Artemis.
Citera
2016-02-05, 00:18
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Ha ha! Ja, så är det!

När jag var där så fick jag också "reloada" även om jag tyckte jag höll "budgeten" ganska bra.

Nu är nästa tripp inbokad om ca 2 veckor!!! Har längtat tillbaka sen i oktober.

Grymt sugen på att testa andra FKKs, men Artemis läge i Berlin har stora fördelar.
Kommer säkert att bli Artemis för min del ett par ggr till i år. Även om de andra FKKs som det skrivs om här ligger lite billigare i pris, både på inträde, pris per 30 min och extras.

Fördelar tycker jag:
-Nära. 1.30 i luften från Sthlm.
-Lätt få tag i billiga biljetter. (För min del nu t o r drygt 700:-)
-Lätt att boka prisvärt boende. Hyfsade hotell för ca 400-500:-/natt.
-Bra line up med fina tjejer.
-Lokalerna gillade jag också.

Denna gång blev det Norwegian, så nu flyger jag till Schönefeld, men det såg inte så långt ut på kartan heller. Kommer ner en söndag tidigt på em och åker hem dagen efter ganska sent. Så det blir två dagar och jag gillade sön/mån sist jag var där då det var hyfsat lugnt.

Nu sitter jag och fantiserar om vad jag vill göra denna gång. Vilket troligen blir enklare att få till då jag varit där och känner till rutinerna.

Recension lär följa i den alldeles för inaktiva recensionstråden om Artemis. Är det inga FBare som åker dit längre???
Citera
2016-02-05, 07:10
Medlem
Man ofta glömt det kan vara dyrare att gå andra FKK än Artemis eftersom flygkostnader och resekostnader är oftast dyrare.
Citera
2016-02-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Ha ha! Ja, så är det!

När jag var där så fick jag också "reloada" även om jag tyckte jag höll "budgeten" ganska bra.

Nu är nästa tripp inbokad om ca 2 veckor!!! Har längtat tillbaka sen i oktober.

Grymt sugen på att testa andra FKKs, men Artemis läge i Berlin har stora fördelar.
Kommer säkert att bli Artemis för min del ett par ggr till i år. Även om de andra FKKs som det skrivs om här ligger lite billigare i pris, både på inträde, pris per 30 min och extras.

Fördelar tycker jag:
-Nära. 1.30 i luften från Sthlm.
-Lätt få tag i billiga biljetter. (För min del nu t o r drygt 700:-)
-Lätt att boka prisvärt boende. Hyfsade hotell för ca 400-500:-/natt.
-Bra line up med fina tjejer.
-Lokalerna gillade jag också.

Denna gång blev det Norwegian, så nu flyger jag till Schönefeld, men det såg inte så långt ut på kartan heller. Kommer ner en söndag tidigt på em och åker hem dagen efter ganska sent. Så det blir två dagar och jag gillade sön/mån sist jag var där då det var hyfsat lugnt.

Nu sitter jag och fantiserar om vad jag vill göra denna gång. Vilket troligen blir enklare att få till då jag varit där och känner till rutinerna.

Recension lär följa i den alldeles för inaktiva recensionstråden om Artemis. Är det inga FBare som åker dit längre???

Var på Artemis för några dagar sedan. Får se om jag skriver några rader i tråden.
Citera
2016-02-06, 13:26
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Var på Artemis för några dagar sedan. Får se om jag skriver några rader i tråden.
Premiär på FKK med andra ord efter alla FKK-inlägg??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in