• 1
  • 2
2005-07-06, 04:12
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Disciplinen inom SS var stenhård man hade klara regler att följa och det gjordes inga undantag när någon bröt mot reglerna.
Följande illustrerande exempel är tagen från Patrick Agtes bok med titeln "Jochen Peiper Commander Panzerregiment Leibstandarde" som jag för tillfället läser.
Boken bygger huvudsakligen på privata brev från soldater i Leibstandarde och SS-divisionens krigsdagböcker.
SS-Untersturmfuhrer Arndt Fischer beskrivning av vad som hände pingsten 1944 i Frankrike sid. 351
"Four young man - foung rascals from the replacement units- had robbed a farmstead and stole chickens while in uniform and wearing face masks.
According to military law, that was looting. A formal court martial presided over by the divisional military judge was conducted in front of the assembled regiment in an open field. The four were found guilty and shot the next day-
likewise in front of the entire regiment. This sort of thing happeden before and
we were shocked by the severity of the sentence. We could barely stand it. We couldn't explain it to the men, because we officers couldn't understand it. Our operations were truly "suicide affairs", You could have at least given these young rascals a chance to redeem themselves during one of them."
även du får gärna besvara inledningposten, det blir liksom enklast så. Sorry om jag leker mod.
Citera
2005-07-06, 15:18
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
jag vill börja med att förklara att jag inte är särskilt insatt i vad revisionister eller andra förintelsedebattörer diskuterar. Några trådar har jag väl plöjt, men inte mer. Jag är heller inte intresserad av långa utläggningar kring enskilda vittnesmål eller analyser av de eventuella gasningar som kan ha genomgförts i tysk regi under anda världskriget.

Vad jag däremot är väldigt intresserad av är vad de revisionister som befinner sig på forumet anser om förintelsen. Främst är det dessa två frågor jag vill ha (någorlunda kortfattade) svar på:
- avrättades människor i de tyska koncentrationslägren?
- om ja, hur många fick sätta livet till i nämnda läger?

Jag antar att vissa följdfrågor kan komma att uppstå, men de tar jag senare i tråden.
Jo, självklart dödades människor i lägren det var ju fullt krig och tyvärr sker väl sådant än idag vid krigstillstånd.

Min personliga gissning är att antalet dödade understiger en halv miljon men något slutgiltigt exakt siffra lär vi troligen aldrig få.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in