Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-06, 18:30
Bannlyst
Hej!
Snart så ska man ta körkort, och jag har svårt att lära mig teoretiskt!

Är det här ett bra sätt att plugga,
t.ex på Teori finns det 10 kategorier trafikregler, miljö, fordonskännedom osv är det ett bra sätt att plugga 3 dagar per kategori och när man är klar med dom så gör man samma sak på vägmärken och när man väl är klar med alla vägmärken kategorierna så läser jag boken och börjar om från början och fortsätter plugga så här ett tag.

Ge gärna tips och råd!
MVH!
Citera
2013-10-06, 18:37
Medlem
kalkys avatar
Alla människor lär sig och tar in saker på olika sätt, så egentligen är det väl bara du själv som vet hur du lär dig bäst? Jag satt och gjorde några tester på körskolan på datorn. Gjorde några FASer, kanske 3-4 stycken, + lite vägmärken. Sedan läste jag teoriboken 3 gånger. Klarade teoriprovet efter första försöket.
Jag kände att jag fick ut mest utav att läsa teoriboken noggrant.
Citera
2013-10-06, 18:42
Bannlyst
Kan man plugga teorin genom att bara plugga genom datorn?
Citera
2013-10-06, 19:02
Medlem
DrPretentiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar194
Kan man plugga teorin genom att bara plugga genom datorn?
Kort svar: Ja. Men det är individuellt, givetvis.

När jag tog körkort satt jag bara och gjorde testen på iOS-appen om och om igen en hel dag, dagen innan. Fick 62/65 på provet. Öppnade inte ens teoriboken.

Om jag minns rätt så var frågorna enklare på det riktiga provet. Antagligen eftersom de var mer genomtänkt formulerade, så det var rätt tydligt vad det var de ville att man skulle svara.
Citera
2013-10-06, 20:35
Medlem
Finns det nån bra hemsida där man kan göra teoriprov gratis?
Citera
2013-10-06, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Kort svar: Ja. Men det är individuellt, givetvis.

När jag tog körkort satt jag bara och gjorde testen på iOS-appen om och om igen en hel dag, dagen innan. Fick 62/65 på provet. Öppnade inte ens teoriboken.

Om jag minns rätt så var frågorna enklare på det riktiga provet. Antagligen eftersom de var mer genomtänkt formulerade, så det var rätt tydligt vad det var de ville att man skulle svara.

Pluggade du bara en dag... Vad för app använde du dig av?

Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Finns det nån bra hemsida där man kan göra teoriprov gratis?

Gratisteori.se helt gratis och är riktigt bra!!
Citera
2013-10-06, 22:05
Medlem
toby79s avatar
Läs boken, gör övningsböckerna, gör testerna och skriv ner sånt du är osäker på och även svaren,, då sitter det lättare. Sen ska du fokusera på att ha full pott på övningarna. Efter en tid så kommer du ha ett eller två områden som du har svårt för och då läser du på de bitarna. Använd dig av google, forum osv för att hitta svaren om du inte har tillgång till lärare.

Det är allt du behöver. Jag gjorde så själv med alla behörigheter.

Skippa förslag som bygger på att någon bara läst en gång i boken,,, det funkar kanske för någon, men långt ifrån alla. Tidigare kunskaper, erfarenheter osv spelar stor roll och även läshuvudet så klart.
Citera
2013-10-07, 12:21
Bannlyst
Någon som har andra tips och gratis sidor för teori.
Citera
2013-10-09, 17:57
Bannlyst
Anybody?
Citera
2013-10-13, 20:20
Bannlyst
Vad är en "bilpool"
Citera
2013-10-14, 16:58
Medlem
saqwees avatar