Jag ligger själv på året runt och har de senaste 7 månaderna legat på testo/deca. Har kört samma doser hela tiden på båda och då 1g på vardera. Nu funderar jag på om det kunde vara värt att byta preparat bara för att skaka om kroppen. Behöver man göra det eller kan man fortsätta köra på samma hela tiden? Ett alternativ vore att byta deca mot tren men det är så dyrt och därför har jag avstått hittills. Orala preparat är uteslutet för min del då jag har en väldigt känslig lever. Ser inte så många alternativ till deca på lång sikt. Skulle vara EQ eventuellt men vet inte om jag tror så mycket på det. Vad hade ni gjort?
Senast redigerad av SamMelo 2013-10-06 kl. 14:47.
Många man pratar med upplever att man det gör stor skillnad att växla mellan prepp.
Vissa påstår att det beror på att receptorerna blir mättade. men det är ganska frågesatt av många.
Men i vilket fall så kommer alla tillslut till en platå där det inte händer mycket.
Hade jag brukat och legat på 1+1gram med stabila ökningar och inga märkbara bieffekter
hade jag legat kvar så länge som möjligt. mixtra =Mer risk för bieffekter
Vill du ha så bra resultat som möjligt så är det bästa att variera mellan prep och ester, kroppen vänjer sig vid preparaten efter ett tag.
17 veckor på ett prepp och sen gå över på annat är väl inte fel, finns nog dom som skulle rekomendera en kortare period på de olika preparaten till du ska byta också.
Jag brukar halvera test e dosen och använda hälften test p, typ i stället för 1000 mg test e använda 500 test e och 450 mg test p. Sen som "tilltugg" varierar jag mellan tren, mast, deca och npp. Samt även en kombination av några i bland
Om du dricker 5 öl varje helg hela tiden kommer du att bli berusad på dom då tror du? Klart kroppn vänjer sig. som ovan skrev byt ester, sänk dosen, höj dosen, byt prepp. Behöver inte vara svinhöga doser.
Om du dricker 5 öl varje helg hela tiden kommer du att bli berusad på dom då tror du? Klart kroppn vänjer sig. som ovan skrev byt ester, sänk dosen, höj dosen, byt prepp. Behöver inte vara svinhöga doser.
Mvh
ööööh
Men om jag dricker den mängden alkohol i cider blir berusad då?
Grjejjn va ju för fan den att kroppen vänjer sig oavsett om det är aas eller droger!
Ja fast alkohol binder ju till samma receptorer oavsett vad är för flaska du dricker ur. Steroider har olika molekylära uppbyggnader och det gör stor skillnad i effekt. Det är därför exempelvis en typ av SSRI medicin kan vara värdelös i effekt medans en annan ger extremt bra effekt på samma person.
Ja fast alkohol binder ju till samma receptorer oavsett vad är för flaska du dricker ur. Steroider har olika molekylära uppbyggnader och det gör stor skillnad i effekt. Det är därför exempelvis en typ av SSRI medicin kan vara värdelös i effekt medans en annan ger extremt bra effekt på samma person.
Jo jag förstår det! Men okej då det handlade om aas så skiter vi i att jag nämnde alcohol. Försökte bara dra en metafor sorry.
Mvh
Senast redigerad av BlueEyedDevil 2013-10-07 kl. 14:02.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!