• 1
  • 2
2013-10-06, 09:23
Medlem
Tjenare. Bor i en mindre stad nära GBG. Enkel historia kort så blev jag igår intagen i fyllecell i 6h utan att jag fick lämna UP eller andningsprov. Är tidigare dömd missbrukare, bipolär och numera dessutom egen företagare inom medieproduktion.

Jag blev tillsagd av en väktare att jag borde hoppa från en bro när jag blivit satt i cellen av GLG för att jag tydligen snackar för mycket vilket ledde till att handen slogs sönder. Togs helt nykter in på LOB. Jag vågar inte längre gå ut då jag vägrades anmäla och blev hotad av befäl också. Hur ställer ni som jobbar i branschen eller är missbrukare till sådant beteende? Jag driver en nystartat nyhetsfirma så skyddas riktigt bra av grundlagen men känner att nu är gränsen passerad. Dessa poliser har tidigare haft flest gripanden i hela norra Europa och arbetar i en 100 000 stad 6 mil från Göteborg. Jag gör idag mycket gott för samhället, går på beroendevård och frivård samt socialen. Har förlorat en nära vän i somras via ett mord och då hjälpte jag polisen få fast den troliga mördaren. För 4 år sedan mördades en nära tjejkompis bara 16 år gammal och jag har själv nära döden senast i somras p.g.a min sjukdom och missbruk.

Är detta ett acceptabelt beteende? Har tidigare arbetat på Tele2, i kommunen och liknande så är ändå ingen duvunge. Har fullgjort gymnasiet och dömd för olaga hot och narkotikabrott enbart tidigare. Jag bröt förmodligen handen när jag slog på dörren inifrån cellen efter jag blivit ombedd ta självmord. Hur agera?
Citera
2013-10-06, 09:29
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Japp det är acceptabelt.

Skyll dig själv jävla avskum. Vafan är det du gnäller om? Du är en vuxen man förhelvete. Sitter du och lipar för att en väktare sade något till dig
Citera
2013-10-06, 09:32
Medlem
Gå in på polisstation o ta vittne med dig och gör ny anmälan.
Gör en anmälan till mot den som vägrade ta upp anmälan.
Polisen är skyldig att ta upp polisanmälningar o f f a mot
poliser
Citera
2013-10-06, 09:32
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddar.Billy
[...]Jag driver en nystartat nyhetsfirma så skyddas riktigt bra av grundlagen[...]
Hahaha, va?
Citera
2013-10-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Gå in på polisstation o ta vittne med dig och gör ny anmälan.
Gör en anmälan till mot den som vägrade ta upp anmälan.
Polisen är skyldig att ta upp polisanmälningar o f f a mot
poliser

Hur skall han kunna ta med ett vittne till sin fördel?
Han satt ju inne i en cell och där sitter han ju själv!
Citera
2013-10-06, 09:41
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur skall han kunna ta med ett vittne till sin fördel?
Han satt ju inne i en cell och där sitter han ju själv!
Ett vittne som kan styrka att han inte få lämna en anmälan emot polisen.
Citera
2013-10-06, 09:43
Medlem
Lian.Vendls avatar
Följ väktarens råd!
Det finns inget hopp för sådana som dig!
Citera
2013-10-06, 09:49
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddar.Billy
Är detta ett acceptabelt beteende? Har tidigare arbetat på Tele2, i kommunen och liknande så är ändå ingen duvunge. Har fullgjort gymnasiet och dömd för olaga hot och narkotikabrott enbart tidigare. Jag bröt förmodligen handen när jag slog på dörren inifrån cellen efter jag blivit ombedd ta självmord. Hur agera?
Äh dom hade väl en dålig dag bara! Tele2 låter som tufft jobb! Du får sluta hota folk och sluta knarka tycker jag! Fick du betala skador för dörren då?
Citera
2013-10-06, 10:05
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh dom hade väl en dålig dag bara! Tele2 låter som tufft jobb! Du får sluta hota folk och sluta knarka tycker jag! Fick du betala skador för dörren då?

Jag tror nog bara handen tog stryk i CELLEN.
Citera
2013-10-06, 10:08
Medlem
När du väljer bro, försök ta en riktigt riktigt hög bro, så hinner du njuta i luften! Samhällsplåga, det är vad du är. Ge fan i resursslöseriet!
Citera
2013-10-06, 10:31
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Sveriges sämsta polis

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2013-10-06, 10:43
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Japp det är acceptabelt.

Skyll dig själv jävla avskum. Vafan är det du gnäller om? Du är en vuxen man förhelvete. Sitter du och lipar för att en väktare sade något till dig

Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Följ väktarens råd!
Det finns inget hopp för sådana som dig!

Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
När du väljer bro, försök ta en riktigt riktigt hög bro, så hinner du njuta i luften! Samhällsplåga, det är vad du är. Ge fan i resursslöseriet!

Vilka extrema grisar ni är! Vad han än har gjort är han trots allt en människa, precis som du och jag.

Ni bidrar inte till ett bättre samhälle med den attityden.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in