2013-10-05, 22:44
Medlem
Lopras avatar
Nu är det så att min katt är spårlöst försvunnen och jag har starka misstankar om vem förövaren är. Allt har varit frid och fröjd i mitt bostadsområde sen jag flyttade till denna lägenhetsbyggnad,men nu sen jag fått en ny granne har jag och mina andra grannar fattat olika misstankar mot denna person.Min granne som är runt 25-30 har bott här i runt ett år,och enda sedan han flyttat in har skumma saker inträffat. Sen denna individ har flyttat in har det försvunnit katter,folk har hört att någon har knackat på deras dörr mitt i natten och hög musik har spelats från hans lägenhet i princip vilken tid som helst på dygnet,det varvas mellan piano och deathmetall. Min katt som är 7 år gammal har aldrig varit borta i mer än 3 dagar åt gången,men nu har han varit saknad i 8 dagar. Jag är hyfsat övertygad om att min skadade granne ligger bakom min katts försvinnande.Han har ett väldigt avvikande beteende,om jag träffar han i trappen flackar han med blickan och säger helt fel saker,samtidigt som han glider runt med samma huvtröja och byxor varje gång man ser han.Han handlar för det mesta på ica och varje gång har han överdrivet många varor av samma sort,till exempel en gång kan han handla väldigt mycket pasta,en annan gång hushållspapper eller såser. En normal person hade alltså tappat hakan om denne sett vad och hur mycket han köper av just den produkten. Sist jag såg min kära blixten så var han i lekparken utanför ,när den gned sig mot min grannes knä,jag tänkte inget speciellt just då men nu när jag hört andra grannars berättelser om han som inte låter så normalt så har jag börjat fundera och fattat misstankar om min socialt avvikande granne.

Så för att sammanfatta det hela,flera katter har försvunnit samtidigt som en skummis flyttat in i området. Tyvärr finns det inga konkreta bevis som binder han till något men jag funderar på att gillra någon slags fälla som kommer stärka misstankarna mot denna person.

Förslag tack?
Citera
2013-10-05, 22:46
Konfrontera honom och se hur han svarar. Inbrott är alltid ett bra alternativ!
Citera
2013-10-05, 22:53
Medlem
hypadjhs avatar
Tycker ni verkar väldigt misstänksamma baserat på triviala saker som matvanor och musiksmak. Visst kan han vara udda men att sno en katt, vad tjänar han på det? Kanske torterat den Nej skämt åsido så kan du kanske sätta upp lappar som många gör eller direkt gå och fråga runt grannar inklusive Mr "Weirdo".
Citera
2013-10-05, 22:54
Medlem
hypadjhs avatar
PS. De andra katterna som försvunnit, var det också han som rövat bort dom eller hur gick det?
Citera
2013-10-05, 22:55
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Knacka på hos grannen och säg att han ska ge tillbaka kattjäveln. - Du vet direkt när du ser reaktionen.
Citera
2013-10-05, 23:04
Medlem
Lopras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypadjh
PS. De andra katterna som försvunnit, var det också han som rövat bort dom eller hur gick det?
Det försvinnande av mina grannars katter är och förblir olösta utan bevis som styrker brott.Jag måste ändå säga att det är ett stort sammanträffande att när katter börjar försvinna i mitt område, flyttade samtidigt den skumma snubben in i området.

Det som har förvånat mig är att inte sociala medier har tagit upp denna nyhet inför öppen diskussion och spekulation.
Senast redigerad av Lopra 2013-10-05 kl. 23:08.
Citera
2013-10-08, 10:31
Medlem
02-02-2012s avatar
Dödsmetal + katter = ???

Tycker det är spännande att du har koll på var och vad han handlar!
Citera
2013-10-08, 10:41
Medlem
basiliskens avatar
Katter springer inte bort, de hittar hem. Du tror inte det kan vara så enkelt som att din katt faktiskt inte gillar dig?
Citera
2013-10-10, 00:57
Medlem
katter går väl ut nån gång? Sätt ut nån mat eller något du vet din katt skulle älska nånstans så kanske katten drar sig dit.

Om du verkligen älskar din katt för att få tillbaka använd alla ideer som att sätt upp kameraövervakning, alt. locka ut snubben också t.e.x. fråga om grannarna (han) vill vara med på fest och NYCKELORD visa brudar, allt möjligt för att få med han, och sen på fyllan fråga ut han, snoka whatever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in