2013-10-05, 20:58
Medlem
Tjo. Tänkte dra upp en tråd som kanske med er hjälp kan svara på lite frågor som jag vet att en hel del folk gärna vill ha svar på. Vet inte hur exakta svar det går att få fram kring detta men jag hoppas på det bästa då detta skulle kunna vara av intresse för många svampfantaster då info kring risker med growboxes är rätt begränsad.

Okej.
Ponera att någon beställer en eller flera growboxes med färdigt mycel som fastnar i tullen och att dessa går att koppla till honom.

Vad skulle påföljden kunna bli för en låda?
Hur skulle det kunna se ut ifall antalet ökade till 5, 10, 15 eller 20? skulle det bli avsevärt högre straff?

Hur skulle detta straffet påverkas av att det bevisas att överlåtelse i liten kontra större skala skett?

Hur påverkar ålder straffet? Någon gräns går vid 21 har jag för mig. Vad gör det för skillnad?

Sysselsatt kontra inte sysselsatt gör det skillnad?

Straffad kontra ostraffad sedan tidigare gör det skillnad?

Hoppas det kommer många bra svar som kan hjälpa alla fungifantaster här ute
Citera
2013-10-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rahamses
Tjo. Tänkte dra upp en tråd som kanske med er hjälp kan svara på lite frågor som jag vet att en hel del folk gärna vill ha svar på. Vet inte hur exakta svar det går att få fram kring detta men jag hoppas på det bästa då detta skulle kunna vara av intresse för många svampfantaster då info kring risker med growboxes är rätt begränsad.

Okej.
Ponera att någon beställer en eller flera growboxes med färdigt mycel som fastnar i tullen och att dessa går att koppla till honom.

Vad skulle påföljden kunna bli för en låda?
Hur skulle det kunna se ut ifall antalet ökade till 5, 10, 15 eller 20? skulle det bli avsevärt högre straff?

Hur skulle detta straffet påverkas av att det bevisas att överlåtelse i liten kontra större skala skett?

Hur påverkar ålder straffet? Någon gräns går vid 21 har jag för mig. Vad gör det för skillnad?

Sysselsatt kontra inte sysselsatt gör det skillnad?

Straffad kontra ostraffad sedan tidigare gör det skillnad?

Hoppas det kommer många bra svar som kan hjälpa alla fungifantaster här ute

det är väl bara säga att någon annan har beställt i ditt namn om tullen skulle fråga dom kan aldrig sätta ditt dej om dom inte vet vem som har beställt dom ,
Citera
2013-10-05, 21:08
Medlem
Läs igen.

Citat:
Okej.

Citat:
Ursprungligen postat av kungjohannn3
det är väl bara säga att någon annan har beställt i ditt namn om tullen skulle fråga dom kan aldrig sätta ditt dej om dom inte vet vem som har beställt dom ,
Citera
2013-10-05, 21:13
Medlem
Citat:
Läs igen.
dom kan väl inte veta, att det är ditt om du inte säger, att det är ditt elr hur ?
Citera
2013-10-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungjohannn3
dom kan väl inte veta, att det är ditt om du inte säger, att det är ditt elr hur ?

Nu pratar vi inte om mig, jag har inte beställt någonting.
Jag skapade en tråd som jag hoppas skall kunna fungera lite som en faq för kommande fungifantaster.

Hela tråden går ut på att dom kan koppla personen till lådorna, inte huruvida det går att snacka sig ur det. Förr eller senare händer det och det skulle vara mysigt att få lite information samlad här så att folk kan veta vad de ger sig in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in