Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Märkligt, frågade några ungdomar (under 23) på en större fest häromveckan om de visste vem Aschberg är: nästan ingen kände till honom annat än namnet. Sedan är det ju så att tv3 tappar tittare om det inte är sportprogram och underhållning. Det senare räknar jag att efterlyst tillhör numer. Har för mig att Leif GW person också sagt något om detta vilket är en anledning till att han slutade. Aschbergs intellektuella nivå ligger någonstans mellan programmen Diskutabelt och Baren, det vill säga inget alls.
Säg inget ont om diskutabelt, det var ett bra program där ny mark bröts inom svensk media och ämnen som aldrig diskuterats togs upp. Tror tom att en av Anders Borgs polare blev utesluten ur MUF/M pga sitt deltagande gällande legaliseringen av hasch
Det tråkiga med Aschberg är att han snabbt blev
trött och
gammal. Han är idag en blek kopia av sig själv ungefär som vi ser en massa jönsar som apar efter något som lyckats utomlads. Jag tror mycket har att göra med hans företag som såldes till överpris vilket gjorde han för bekväm. Jag gillade Aschberg när han var yngre och litte piggare, idag är han en i mängden och inget speciellt.