• 1
  • 2
2013-10-05, 05:24
Medlem
TemplarKnights avatar
Ja, I vissa fall har man det. En person som är ett äckel som inte kan visa respekt och dessutom bara är tärande och skadlig för sin omgivning. En person som världen hade varit en mycket bättre plats utan. Sen att personen kan utåt verka sympatisk och ibland gör små "goda" handlingar spelar ingen roll. En nästan helt jävligt person bör raderas från jordens yta. Någon som tar livet av ett så uselt kräk som beskrivs ovan borde inte ses som ansvarig för något. Denne gör bara världen en tjänst och reagerar endast på naturligaste sätt på svinets beteende.

Ok, man kan kanske ge även en så vidrig person en eller flera chanser men till slut räcker det. En så störd jävla person brukar ändå inte gå att prata med. Så återigen är den som befriar oss från en så äcklig människa inte ens ansvarig för sitt handlande. Tvärtom borde denne ses som en hjälte och belönas.
Citera
2013-10-05, 05:27
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Och vad är det du vill diskutera?
Citera
2013-10-05, 05:31
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Och vad är det du vill diskutera?

Om det är moraliskt rätt att döda vissa personer. Inte lagligt såklart... En del personer är enbart destruktiva för sin omgivning och går inte att nå med ord. Vad ska då någon göra som utsätts för en sån persons handlande? Ett sätt är såklart att undvika personen... men om det inte går?

Ok, I ett fall som ovan så saknar väl personen kanske självinsikt helt. Hen tror väl att personerna hen skadar förtjänar vad de får. Det är egentligen ingen ursäkt... En galen hund som är farlig för sin omgivning skjuts på plats. En helt jävlig människa har ett större värde? Nej.
Senast redigerad av TemplarKnight 2013-10-05 kl. 05:46.
Citera
2013-10-05, 06:04
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Jag vet inte vad du vill diskutera även fast du försökt förklara, ämnet är för brett. Du är en hänsynslös person och har ingen respekt för liv.

edit: Vad för brott ska personen ha begått? Det finns en del brott som jag tycker att straffet ska vara döden.

Om du hade t.ex dödat en person på dem grunderna du angett ska du straffas med döden.
Senast redigerad av Jokes.on.U 2013-10-05 kl. 06:07.
Citera
2013-10-05, 06:21
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokes.on.U
Jag vet inte vad du vill diskutera även fast du försökt förklara, ämnet är för brett. Du är en hänsynslös person och har ingen respekt för liv.

edit: Vad för brott ska personen ha begått? Det finns en del brott som jag tycker att straffet ska vara döden.

Om du hade t.ex dödat en person på dem grunderna du angett ska du straffas med döden.

Har jag inte förklarat att det gällde fall där det handlar om hänsynslösa personer som gör andra illa? Att döda den/dem är väl inte första steget men om inget annat hjälper anser jag det vara rätt. Jag respekterar allas rätt att leva till en viss gräns men sen är det möte med liemannen som gäller. Gör det mig hänsynslös? Nej.

Edit: För att förklara närmare tycker jag man har rätt att döda i självförsvar. Gäller det mitt liv eller någon annans så är det adjö med den personen. Klart det ska vara en sista utväg men ändå...
Senast redigerad av TemplarKnight 2013-10-05 kl. 06:28.
Citera
2013-10-05, 06:36
Medlem
Strychnos avatar
A useful tip: Move to Texas, Där grillar dom folk som är dumma!
Citera
2013-10-05, 06:46
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
A useful tip: Move to Texas, Där grillar dom folk som är dumma!

Ja, och man kan lättare köpa vapen för att avlägsna personer som förtjänar det från jordelivet. Om det sen görs i självförsvar är det t. o.m. lagligt. Så det är inte ens säkert man hamnar i stolen efter att ha skickat ett arsle till de sälla jaktmarkerna. Synd vi har så hårda vapenlagar här...
Citera
2013-10-05, 06:54
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Jag tycker dödsstraff gäller främst när det handlar om en person som mördat en annan. Det finns en del andra brott som förtjänar dödsstraff.

Rätta mig om jag uppfattat det fel men, det verkar som att du vill straffa enkla bråkmakare med döden och, jag förstår inte hur du tänkt.

edit: Jag tror inte det finns någon som argumenterar emot genuint självförsvar.

exempel på övervåld:

T.ex Jag är en man på 24år jag är 179cm och väger 78-80. Låt oss säga att jag hamnar i en tumult med en kvinna runt samma ålder. Låt oss säga att hon är 24år också och hennes längd är 160-170 och hon väger 55-60kg. Låt oss säga att hon har en mindre kniv på sig typ 2,5-3cm på skaftets längd. Jag kan hur lätt som helst övermanna henne och ta kniven. Nu det jag vill komma till. Tycker du det är rätt att jag hugger henne "för att jag tidigare känt mig hotad"?

Jag har fått intrycket att du inte vill eller kan bedöma situationer.
Senast redigerad av Jokes.on.U 2013-10-05 kl. 07:05.
Citera
2013-10-05, 06:57
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Ja, och man kan lättare köpa vapen för att avlägsna personer som förtjänar det från jordelivet. Om det sen görs i självförsvar är det t. o.m. lagligt. Så det är inte ens säkert man hamnar i stolen efter att ha skickat ett arsle till de sälla jaktmarkerna. Synd vi har så hårda vapenlagar här...

Ja, men problemet är att du då måste gå runt med full krigsutrustning som en "mall ninja"
När du har haft ihjäl folk så kommer andra tycka att du är dum som dödade dom du tyckte var dumma,
Och då får du antingen kriga tills du dör, eller gömma dig för resten av livet.
Citera
2013-10-05, 07:10
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokes.on.U
Jag tycker dödsstraff gäller främst när det handlar om en person som mördat en annan. Det finns en del andra brott som förtjänar dödsstraff.

Rätta mig om jag uppfattat det fel men, det verkar som att du vill straffa enkla bråkmakare med döden och, jag förstår inte hur du tänkt.

Ok...du har nog missuppfattat mig lite. Jag menar folk som under lång tid plågar eller skadar oskyldiga personer. Dessutom gäller det individer som det inte går att kommunicera med på vanligt sätt. Dessa mindre trevliga typer sätter folk i lägen där de till slut inte har så mycket annat val än att slå tillbaka med dödliga medel. Jag menar då att den som i stort sett blev tvingad att slå tillbaka inte bär något större moraliskt ansvar. Kan även vara andra situationer där någon utsatts för något riktigt jävligt. Den från början skyldiga personen är ju ändå inte så mycket att spara på. Som jag skrev vore världen en bättre plats utan hen och andra som beter sig så illa.
Citera
2013-10-05, 07:11
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Ja, men problemet är att du då måste gå runt med full krigsutrustning som en "mall ninja"
När du har haft ihjäl folk så kommer andra tycka att du är dum som dödade dom du tyckte var dumma,
Och då får du antingen kriga tills du dör, eller gömma dig för resten av livet.

Ok... Killem all.
Citera
2013-10-05, 07:16
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Ok...du har nog missuppfattat mig lite. Jag menar folk som under lång tid plågar eller skadar oskyldiga personer. Dessutom gäller det individer som det inte går att kommunicera med på vanligt sätt. Dessa mindre trevliga typer sätter folk i lägen där de till slut inte har så mycket annat val än att slå tillbaka med dödliga medel. Jag menar då att den som i stort sett blev tvingad att slå tillbaka inte bär något större moraliskt ansvar. Kan även vara andra situationer där någon utsatts för något riktigt jävligt. Den från början skyldiga personen är ju ändå inte så mycket att spara på. Som jag skrev vore världen en bättre plats utan hen och andra som beter sig så illa.

Nej! Då har jag inte alls missuppfattat dig.

Straffet ska bero på brottet.
Senast redigerad av Jokes.on.U 2013-10-05 kl. 07:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in