• 1
  • 2
2013-10-05, 01:32
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17596754.ab

En polisman togs på bar gärning när han snattade i en butik.
När hans hem sedan undersöktes hittades stöldgods värt 90 000 kronor.
Polismannen kommer troligen att få behålla jobbet.

Personalen i Cervera-butiken upptäckte hur mannen plockade med sig varor inne butiken och bara gick ut utan att betala. De larmade en ordningsvakt och snart var mannen gripen av polisen.
Det visade sig då att tjuven själv var polis och med sig hade han flera plaspåsar med annat stöldgods.
Bland annat hade han stulit fyra teddybjörnar och 20 par kalsonger.
”Hörde inre röst”
Polismannen erkände utan omsvep och förklarade att han hört en inre röst som uppmanat honom att gå in och ta.
Det visade sig ha hänt en mängd gånger tidigare. Vid en husrannsakan hittades massor av annat stöldgods - ett 60-tal påsar med böcker, porslin, sängkläder och ännu fler nallebjörnar. Värdet uppgick till sammanlagt minst 90 000 kronor, enligt åtalet.
Mannen har tidigare fått en psykiatrisk diagnos, behandlats och omplacerats flera gånger.
– Jag känner mig lite lättad att det har uppdagats, uppgav polismannen i förhören.
Han åberopar att han på grund av sjukdom inte kunna styra sina handlingar.

Tankar kring detta? Låter ju helt sjukt detta!

Nog sjukt med att han får behålla jobbet, men att sedan åberopa att han lider av en psykisk störning som gör att han "hör inre" röster så han inte kan styra sina egna handlingar. Och ska få behålla jobbet ?

alltså röster han inte kan styra, dom kan inte tänka då att han kan få röster om att analknulla ett dagis barn i frtzels källare?, men han " kan ju inte rå för de"
Senast redigerad av nicole1231 2013-10-05 kl. 01:36.
Citera
2013-10-05, 01:37
Medlem
AnCa89s avatar
Detta är ju helt sjukt! Han verkar vara en schizofren och får ändå behålla jobbet??? Vart fan är Sverige på väg?
Citera
2013-10-05, 01:37
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Bra länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17596754.ab

Citat:
Ursprungligen postat av nicole1231
Mannen har tidigare fått en psykiatrisk diagnos, behandlats och omplacerats flera gånger.
– Jag känner mig lite lättad att det har uppdagats, uppgav polismannen i förhören.
Han åberopar att han på grund av sjukdom inte kunna styra sina handlingar.
Han kan aldrig få behålla jobbet om han har psykiska problem på den nivån. Inte en chans!

PAN beslutade också att lämna ett yttrande till tingsrätten - att mannen vid en fällande dom troligen inte kommer bli av med jobbet. Men bara om tingsrätten kommer fram till att det finns förmildrande omständigheter, exempelvis att den tilltalade på grund av allvarlig psykisk störning eller av annan orsak haft nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

Jaha, vi får se hur det blir alltså.
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-10-05 kl. 01:39.
Citera
2013-10-05, 01:44
Medlem
flakmopedistens avatar
Härligt, ge han tillbaka tjänstevapen och brickan bara. Känns tryggt.

Kanske dags att studera någon av de trådar som behandlar envarsgrip av polisman....
Citera
2013-10-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Detta är ju helt sjukt! Han verkar vara en schizofren och får ändå behålla jobbet??? Vart fan är Sverige på väg?

Ja precis min tanke, blev helt stum när jag läste det, vad är kriterierna för att bli polisman egentligen?
Citera
2013-10-05, 01:54
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicole1231
Ja precis min tanke, blev helt stum när jag läste det, vad är kriterierna för att bli polisman egentligen?

Måla i ett påskbrev och kunna säga "Jaha, och vad händer här då"

Då får man pistol och batong.

Vi lever i ett sorgligt land som håller på att falla i kras.
Citera
2013-10-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Bra länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17596754.ab

Han kan aldrig få behålla jobbet om han har psykiska problem på den nivån. Inte en chans!

PAN beslutade också att lämna ett yttrande till tingsrätten - att mannen vid en fällande dom troligen inte kommer bli av med jobbet. Men bara om tingsrätten kommer fram till att det finns förmildrande omständigheter, exempelvis att den tilltalade på grund av allvarlig psykisk störning eller av annan orsak haft nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

Jaha, vi får se hur det blir alltså.

Men det är ju långt i från en förmildrande omständighet om han har en psyiskt störning som p.ga rösterna styrt hans agerande, inte när det gäller att behålla jobbet eller inte, av ganska självklara skäl!
Citera
2013-10-05, 02:06
Medlem
OneUps avatar
Utifrån de uppgifter som förekommer i tråden så är det självklart att polisen inte ska få vara kvar. Det behövs en oberoende organisation som granskar polisen i både stort och smått.
Citera
2013-10-05, 02:58
Medlem
Secreto10s avatar
Tänk om han får för sig och skjuta ihjäl någon för nån jävla "röst" säger detta..
Citera
2013-10-05, 03:39
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Det skulle vara betydligt mer intressant att få reda på vem tjuvsnuten är än alla dessa kommentarer om vart Sverige är på väg. Enligt Expressen i augusti är tjuvgrisen från Västmanland:

http://www.expressen.se/nyheter/poli...90-000-kronor/
Citera
2013-10-05, 04:36
Medlem
DrBums avatar
Inget som säger att han har tjänstevapen enligt artikeln..!
Citera
2013-10-05, 05:03
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
...och enligt Metro är tjuvsvinet 63 år.

http://touch.metro.se/nyheter/polis-...3qnRvtKFnl2lA/

Borde inte vara så många att välja på i Västerås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in