Citat:
Ursprungligen postat av
fgjn
Ni har ja gått på Mirtazapin sedan i september 2013 och för mig funkar det prima!
En sak bara och det är när jag tar den på kvällen och då den börjar verka så blir det en mysko känsla vid svanskotan? Händer varje gång. Någon som kan förklara varför?
Kul o höra att det funkar!

käkar själv lågsdos (15) för sömnproblem sen typ tvåoenhalv månad, och har faktiskt (så vitt jag kan minnas) inte haft några problem varesig med insomning eller tidigt uppvaknande när jag hållt dosen (har testat lite på 30 samt 7,5 med).
Knepig grej dock - fick från början mirta Hexal, och körde ett tag på 7,5 med dessa, fick för mig att det var bra, och sov oftast gott. Har nu, en månad senare, Actavis. Gjorde ett test på 7,5 i förrgår natt, och igår var jag helt väck, trött som fan och en rätt stark undertryckt stress som ofta fanns närvarande (har tidigare haft panikångest). Gillar inte riktigt detta, då jag helst inte vill bli torsk på nån antidepp. Ska nog försöka trappa ner till 7,5 med först tre fjärdedels 15mg tablett, och sen över till 7,5. Mot nya tider!