• 1
  • 2
2013-10-04, 20:31
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17595218.ab

Citat:
Den 27-åriga mamman *låste regelmässigt in sin svårt autistiske 5-årige son och band honom vid sängen.
Nu åtalas hon för olaga frihetsberövande.
– Han behandlades som ett inlåst djur, satt i sängen och grät, säger kvinnan som anmälde mamman.

Vem är den här människan? I vilken kommun? (Bild finns i länken)
Citera
2013-10-04, 20:40
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Det är hemskt för ungen har en förståndsnedsättning men, jag kommer själv ihåg att jag bundits vid foten till min säng när jag vägrat o sova som liten det var ungefär när jag var 3-4 år. Journalister går en alldeles för lång utbildning för att skriva om något sånt här men, jag kan förstå varför. Det är nyhetstorka i landet nästan 366 dagar året runt.

Tycker att landet behöver 2 miljoner invandrare till och inga jobb för saftigare nyheter.
Senast redigerad av Jokes.on.U 2013-10-04 kl. 20:45.
Citera
2013-10-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokes.on.U
Det är hemskt för ungen har en förståndsnedsättning men, jag kommer själv ihåg att jag bundits vid foten till min säng när jag vägrat o sova som liten det var ungefär när jag var 3-4 år.

Man behöver inte vara förståndshandikappad för att vara autistisk.

Den här mamman band ju barnet vid sängen i princip varenda dag.
Citera
2013-10-04, 20:47
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17595218.ab

Vem är den här människan? I vilken kommun? (Bild finns i länken)

Vem det är? Tycker det låter som om hon är av somalisk härkomst. Band barnet med sjal, åker till England osv.
Citera
2013-10-04, 21:28
Medlem
Skulle kunna vara Anna Sandströms gata i Fruängen, Stockholm. Men svårt att se på bilden.
Citera
2013-10-04, 21:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är ok att skriva ut namn, men ännu mer ok att maska så att namnet inte är google-bart.
//moderator
Citera
2013-10-04, 22:07
Medlem
chran508s avatar
Fy fan för denna vidriga människa. Jag kan inte ens tänka mig hur rädd barnet måste varit varenda jävla dag. Fastbunden och utan att ens veta varför han var fastbunden. Hon har förstört barnets liv och hämmat hans utveckling totalt.
Citera
2013-10-04, 22:31
Medlem
Citat" – Socialen sade till henne, att vi kommer att hitta dig och då blir det värre för dig. Det är bättre att du återvänder, då kan vi ge dig en andra chans. Och hon kom tillbaka till Sverige i januari 2013, säger anmälaren." Slutcitat

Om detta begår horungen soc brottslig myndighets utövning.
Citera
2013-10-04, 23:19
Medlem
Ungen är svårt autistisk.
Min känsla är att det handlar om en mamma som behöver stöd!
Kan inte vara kul att ha ett barn med så gravt handikapp..
Hon älskar säkert barnet men i vissa lägen kan hon inte stå ut och gör en drastisk åtgärd för att få en gnutta sinnesfrid.. Säkert något hon själv inte mår bra över.

Klart hon flyr myndigheter om hon tror att hon ska bli påhoppad och ingen förstår henne..
Vad myndigheter behöver göra är att få mamman att förstå att det är för deras, hennes och barnets, bästa de är där.. Och hjälpa henne i hennes svåra situation..
Sänk inte ner henne som människa. Hon vill nog som alla vi andra, det bästa.
Senast redigerad av Tjosansa 2013-10-04 kl. 23:23.
Citera
2013-10-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Ungen är svårt autistisk.
Min känsla är att det handlar om en mamma som behöver stöd!
Kan inte vara kul att ha ett barn med så gravt handikapp..
Hon älskar säkert barnet med i vissa lägen kan hon inte stå ut och gör en drastisk åtgärd för att få en gnutta sinnesfrid.. Säkert något hon själv inte mår bra över.

Klart hon flyr myndigheter om hon tror att hon ska bli påhoppad och ingen förstår henne..
Vad myndigheter behöver göra är att få mamman att förstå att det är för deras, hennes och barnets, bästa de är där.. Och hjälpa henne i hennes svåra situation..
Sänk inte ner henne som människa. Hon vill nog som alla vi andra, det bästa.

Ungen behöver nog en plats på ett boende som klarar av att ta hand om honom/henne. Modern ska inte göra det.

Jag kan förstå en desperat förälder även om vederbörande tar till våld vilket att binda fast någon är.

Hallså! Soc! Var är ni!
Citera
2013-10-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Ungen behöver nog en plats på ett boende som klarar av att ta hand om honom/henne. Modern ska inte göra det.

Jag kan förstå en desperat förälder även om vederbörande tar till våld vilket att binda fast någon är.

Hallså! Soc! Var är ni!

Visst kan det vara så att soc behöver ta hand om barnet.
Men det är ändå moderns barn och soc måste ha en dialog med henne så hon inser behovet utav det.

Hur kul tror du själv det skulle vara om soc banka på dörren o sa att nu tar vi ditt barn..
Dels förlorar man sin egen avkomma, samt får ett kvitto på vilken dålig människa/förälder man är..
Det måste fungera i harmoni så alla förstår situationen och behoven.
Citera
2013-10-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Visst kan det vara så att soc behöver ta hand om barnet.
Men det är ändå moderns barn och soc måste ha en dialog med henne så hon inser behovet utav det.

Hur kul tror du själv det skulle vara om soc banka på dörren o sa att nu tar vi ditt barn..
Dels förlorar man sin egen avkomma, samt får ett kvitto på vilken dålig människa/förälder man är..
Det måste fungera i harmoni så alla förstår situationen och behoven.

Tror inte att den här mamman insåg behovet av hjälp från soc. Hon stack ju med barnet till England...

I det här fallet tycker jag faktiskt att kvinnan är en dålig förälder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in