2013-10-04, 13:43
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Hejsan!
Jag tänkte göra något som jag ALDRIG har gjort innan. Gå runt till företag och söka jobb genom att lämna cv och pb personligt för jag har läst att det uppskattas mer än att sända via internet.
jag tänkte ha inriktingen inom handels (coop, ica osv.) men jag vet inte vad jag ska säga eller ens göra. tips??
Citera
2013-10-04, 13:47
Medlem
ManJuices avatar
Frågan är vem du ska lämna det till?
Vanliga anställda?

Min uppfattning är att chefer brukar vara mest närvarande under måndagar under förmiddagen, resten av tiden sitter dom i något kontor och smuttar på överprisad kaffe - för du tror väl inte att det är dom som packar av mjölk och liknande?
Citera
2013-10-04, 15:37
Medlem
Bibers avatar
Bäst är och gå till den första du ser och be och få prata med den som har personalansvar.
Har du tur så är personen där på plats så du kan räcka över din ansökan personligen.

I vissa fall så kan någon anställd ta det och lägga det i "högen" hos chefen.

Jag skulle nog inte ge direkt till en anställd utan att fråga, varför ska jag som anställd vilja ha en till konkurrent att dela jobbet med? Nu tror jag inte att folk är så grymma, men du förstår min poäng.
Citera
2013-10-04, 15:43
Medlem
Ta reda på vad personalchefen heter innan du går dit, så rätt person får din ansökan.
När du får tag i rätt person, presenterar du dig, att du söker jobb just där och varför du söker dig just dit. Be om att få överlämna ditt cv och personliga brev (där det också framgår varför du vill jobba just där) och fråga samtidigt hur det ser ut med vakanser.
Finns det något lämpligt arbete ledigt föreslår du att ni bestämmer en tid för att du ska få berätta mer om dig själv. Finns det inget jobb ledigt för närvarande, framhäver du att de har ditt cv för framtiden.

Var aktiv och framåt utan att det blir överdrivet. Följ sedan upp ditt besök med ett mail eller telefonsamtal.

Lycka till!

Ps ha ett foto i CV.t så kommer de lättare ihåg dig.
Citera
2013-10-04, 17:15
Medlem
Jag gjorde just detta för några dagar sedan, fråga någon som arbetar där ifall du kan få prata med butikschefen eller någon som ansvarar för personal/rekrytering.

Ta i hand, hälsa och presentera dig, fråga hur deras behov av personal ser ut ex. Lämna över CV/personligt brev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in